kan inte hålla sig

miamiSwing

Trådstartare
Har en springerhane på 9 mån som inte alls kan hålla sig, Han dricker mycket vatten men dock ingen mat aptit så får inte i han så mycket mat!

Han kiss är lite mörkt och sen ser de ut som lite blod i.
han blir trött ganska fort.

Nån som vet vad de skulle kunna vara?

Har ringt vet och fick tid i morgon bitti!
 
Sv: kan inte hålla sig

Urinvägsinfektion gissar jag på.
 
Sv: kan inte hålla sig

okej, kommer de inte lite kiss då? För de blir riktiga pölar efter han. han kan kissa mellan 1-4 gånger på en natt.
 
Sv: kan inte hålla sig

Vad sa vet. när du ringde in? Om det är blod i urinen så att man ser det, då är det mycket blod.

Jag oroar mig mer över njurarna.
 
Sv: kan inte hålla sig

ja ringde in idag igen och då sa hon att de är nog ingen fara! :s Ingen fara tänkte ja men nånting är ju inte bra eftersom de kommer blod.
 
Sv: kan inte hålla sig

Ingen fara?
Riing en annan veterinär eller kräv att de tar ett urin prov.
 
Sv: kan inte hålla sig

Regelrätt UVI är inte så vanligt på hanar, däremot passerar ju urinen både det ena och det andra på vägen ut och där kan det bli infektion.

Sen har du njur/leverfel. Mörkfärgad (onormalt mörk alltså) urin tänker jag direkt på levertrassel, men på en ung hund är det inte lika troligt som på en äldre tack och lov, men omöjligt är det inte, och när du har aptitpåverkan och trötthet med..

De kan kissa floder även av en infektion. Min lilla började som 8 månaders att dricka floder, och kissa floder. Stooora pölar. Infektion någonstans mellan urinblåsa och urinrörsmynning. Massvis med leukocyter (vita blodkroppar) i urinen. Vi valde att direkt sätta in behandling och inte ta sterilt urinprov, spermaprov etc för att hitta exakt varifrån infektionen kom i första läget. Problemen upphörde.

Så, ring en annan veterinär, idag. Det ska INTE avfärdas som 'ingen fara' om en hund saknar aptit, dricker för mycket, är trött och kissar mörkt och ev blodblandat.
 
Sv: kan inte hålla sig

Jag skulle nog inte klara av att vänta till i morgon om jag var du utan börja ringa runt till andra veterinärer.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
714
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 442
Senast: Vovve
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 571
Senast: cewe
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp