Kan inte starta upp spel!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Breakdown
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 782
B

Breakdown

Jag köpte hem ett par spel som kom hem i måndags, my horse and me 1 och 2. Jag installerar och det går bra, sen när jag ska starta spelen går det inte! Först kommer det upp någon ruta där det står att jag måste starta spelen som administratör första gången och testar det men det går inte ändå.

Sen kommer en annan ruta upp där det står att någon drivrutin blivit avstängd pga att den inte är kompatibel med mitt OS, jag har windows 7. På spelen står det att de endast är kompatibla med xp och vista men det såg ju inte jag förrens jag fått hem dem.

Går det att lösa eller är det bara att skicka tillbaka spelen?! :(

Sv: Kan inte starta upp spel!

Spelen levereras med en gammal version av DRM-mjukvaran som inte är kompatibel med Windows 7. Du kan ladda ner en nyare version själv på hemsidan. Klicka på länken Drivers längst ner och ladda sen ner rätt version, antar du har 32-bitars så den första. Installera som administratör och sen bör du kunna köra spelet.

@rant on
Eller skicka tillbaka spelen som protest mot företag som lägger in DRM som kräver drivrutiner, antagligen kernel mode, vilka i många fall är dåligt skrivna och gör datorn instabil. (DRM-system är ökända för att göra skumma saker och inte direkt vara vältestade.)
@rant off

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
27 246
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 866
Fritid Någon datorkunnig här? Jag har köpt det underbara gamla Arvet från rosemond hill. Det är från 1998, min dator från 2010 men...
Svar
17
· Visningar
4 791
Senast: labb
·
IT & mobiler Jag har köpt en ny Acer Aspire V5-552 med 8 GB, 1 TB. Från första början har den börjat med startreparation när man trycker igång den...
Svar
11
· Visningar
1 159
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka