Kan jag äta köttfärsen?

Pancakes

Trådstartare
Jag vet, smaka och lukta gäller men jag tycker alltid köttfärs luktar lite halvkonstigt och skulle aldrig kunna smaka på den rå.

Sista förbrukningsdatum 12/7. Vågar jag äta den? Den har förvarats oöppnad i kylen.
 
Tillagad ordentligt, äta idag och kasta rester inga problem om den varit kyld hela tiden. Däremot mer än 4 dagar tveksamt. Köttfärs visar inte alltid om den är dålig.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag vet, smaka och lukta gäller men jag tycker alltid köttfärs luktar lite halvkonstigt och skulle aldrig kunna smaka på den rå.

Sista förbrukningsdatum 12/7. Vågar jag äta den? Den har förvarats oöppnad i kylen.
Nej, inte köttfärs och inte nu.
Jag äter det mesta efter utgångsdatum men drar mig för just köttfärs eftersom man inte kan bedöma om den är ok med smak och lukt.
 
Jag är verkligen inte känslig när det gäller datum hit och dit, men just köttfärs är jag försiktig med och i ditt fall skulle jag inte fundera på att prova överhuvudtaget.
 
Jag vet, smaka och lukta gäller men jag tycker alltid köttfärs luktar lite halvkonstigt och skulle aldrig kunna smaka på den rå.

Sista förbrukningsdatum 12/7. Vågar jag äta den? Den har förvarats oöppnad i kylen.

Nej ät inte. Just färs är känsligt för bakterietillväxt då ytan är så stor att växa på.
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 821
Senast: Enya
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
1 990
Senast: Ramona
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp