kan jag ha lika lätt som min mamma?

Status
Stängd för vidare inlägg.

jerseyko

Trådstartare
när min mamma fick mig å mina syskon tog det ungefär 1 timme för henne från att hon lämnade huset till vi var kläckta.
Så snabbt att den där sprutan man får i ryggen inte hinns med :eek:


Kan det va så att den dagen jag ska kalva är det lika problemfritt som min mamma?? Eller är det jätte induviduellt? :confused:
 
Sv: kan jag ha lika lätt som min mamma?

Min mamma fick mig i bilen, men jag kämpade likförbannat i nästan ett dygn med att få ut min dotter... :crazy:

Så det är nog individuellt. Fast då var jag mammas andra barn och jag fick mitt första.

// K
 
Sv: kan jag ha lika lätt som min mamma?

Okey, vad synd :P Fast nu för tiden kan man väl i princip välja när man vill föda och hur? Eller det kanske kommer tills den dagen då det är dags för mig om några år..
 
Sv: kan jag ha lika lätt som min mamma?

Hmm, jag hade själv en snabb förlossning, helt utan smärtlindring. Men....jag skulle gärna haft en lite längre förlossning. Nu gick det så fort så jag hann inte riktigt med, värkarbetet blev direkt superkraftigt osv. Nja, hellre lite mer utdraget.
 
Sv: kan jag ha lika lätt som min mamma?

Hur menar du med att välja när man vill föda?
Det kommer väl när det kommer och tar den tid det tar?

// K
 
Sv: kan jag ha lika lätt som min mamma?

har man tur/otur hur man ser på det, så kan man bli igångsatt om man har särskilda skäl. I vissa län kan man även bli snittad utan medicinska anledningar. Annars så får man snällt vänta på att bebisen väljer dag själv. jag blev igångsatt på BF dagen denna gång men vi hade speciella skäl.
 
Sv: kan jag ha lika lätt som min mamma?

Kajo skrev:
Hur menar du med att välja när man vill föda?
Det kommer väl när det kommer och tar den tid det tar?

// K

Tänkte på om det blir som det är i UUSA (tror jag) där kan man i princip välja när man bekräftat att man är gravid när man vill att barnet ska födas (T.ex den 6/6 kl 06:06) och hur (kejsarsnitt, i vatten o.s.v)
 
Sv: kan jag ha lika lätt som min mamma?

pmm skrev:
Tänkte på om det blir som det är i UUSA (tror jag) där kan man i princip välja när man bekräftat att man är gravid när man vill att barnet ska födas (T.ex den 6/6 kl 06:06) och hur (kejsarsnitt, i vatten o.s.v)

Njäe, riktigt så är det inte här i USA. Här är kejsarsnittsfrekvensen hög, det är riktigt, men det görs bara på medicinsk indikering, inte bara för att man vill. Sen har de ju en lösare syn på detta med just medicinsk indikering än vad Sverige har, på gott och ont...

När jag var gravid nu senast sade min förlossningsläkare att jag kunde få välja att bli igångsatt om jag ville, dvs jag kunde välja att få bli igångsatt den 7:e juni om jag ville det, men jag tror att det beror mycket på att läkarna har samma patient hela graviditeten i princip och man har samma läkare under förlossningen. Det blir inte så att de lämnar en mitt i ett skiftbyte, så det känns som att de vill planera. Skulle aldrig falla mig in att bli igångsatt före beräknat födelsedatum dock, men det är ju jag.

Jo, när man undrar över sin förlossning brukar det sägas att man ska fråga sin mamma hur hon hade det, men det är givetvis ingen garanti för att det går snabbt när man väl är där. Det kan gå lika lätt för dig som för din mamma, men det kan också ta mycket längre tid. Det kommer i allafall vara ditt minsta bekymmer just då, det kan jag snudd på lova :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: kan jag ha lika lätt som min mamma?

Jag hade hoppats att jag skulle haft lätt för att föda barn, för ända tillbaks till min gammelmormor ( vad jag vet) så har barnen i princip pluppat ut :smirk: Men ack vad jag bedrog mig... Själv höll jag på i 2½ dygn med förvärkar och elände och blev tillslut snittad iallfall :smirk: Så bara för att ens mamma haft lätt så ska man inte tro det. Även fast de säger att man kan titta tillbaks och ungefärligen gå på det.
 
Sv: kan jag ha lika lätt som min mamma?

Induviduellt. Min mor hade en mycket svår förlossning första gången, min gick lätt-som-en-plätt.
 
Sv: kan jag ha lika lätt som min mamma?

Nej då jag bara undra, satt i en p-stav nyss ås du får allt vänta MINST 3 år till!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 194
Senast: jemeni
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 954
Senast: Motacilla
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 402
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 382
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp