Kan jag tävla med danskt pass?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare LitenApaHeterBus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 058
L

LitenApaHeterBus

Hej!
Jag äger en renrasig New forest som är köpt från danmark så han har danskt pass.
kan jag tävla med detta i sverige eller måste jag skaffa mig ett svenskt pass?

Tack i förhand! :D

Sv: Kan jag tävla med danskt pass?

Passet är ingen nödvändighet för att tävla. Angående passfrågan så tycker jag att du ska kontakta Svenska Newforestföreningen, det vet säkert hur du ska göra med passet.

Min newforest ponny är också från danmark och har danskt pass. Var och tävlade med ponnyn för 2 veckor sedan och det gick fint med ett dansk pass :)

Visade du upp passet eller behöver man inte det ? :)

Hade en dansk import (fullblod) förut och frågade rasförbundet och man behöver inte förnya hästens pass. Det går bra med ett utländskt. Jag har även fått samma svar gällande halvblod. Så jag kan inte tänka mig att det är någon skillnad för New Forest.

Passet är en ID-handling som inte ska bytas ut. Förr bytte man ut dem, vilket resulterade i att hästarna förlorade alla sina vaccineringar etc då de ska sättas in i passen.

Liknande trådar

Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Gabby_Ossi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 194
Senast: Ketrawzc
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 128
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka