Kan kroppen kräkas selektivt?

Rosett

Trådstartare
Lite äckelvarning.

Åt förut en förpackning cocktailtomater som var lite övermogna. Den sista smakade dåligt. Sen fastnade smaken i svalget vilket var rätt äckligt. Hade inte ätit så mycket under dagen så värmde en halv portion lasagne och åt den sakta. Var lite darrig och konstig i huvudet.
La mig för att vila och smaken i svalget försvann inte. Gurglade med vatten.
Blev darrig och kändes som om jag behövde kräkas. Inte direkt i magen men i svalget/halsen.
Gick t badrummet, darrig, och efter en stund fick jag ”kräkreflexer” och det kom upp lite tomatsaft. Inget annat, fastän jag ätit lasagne.

Funderar nu på om kroppen gjorde sig av med en dålig tomat eller om jag kräktes pga ångest. Har gjort det en gång förut för länge sen när jag ätit en tugga päron.

Nån som känner igen?
 
Jag kan aldrig tänka mig att det skulle finnas något så dåligt i en övermogen tomat att man skulle bli magsjuk (dvs kräkas) av det.
Nä, jag lutar väl åt att det var ångest i kombination med äcklig smak i svalget eftersom det inte kom upp någon mat.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Började avmaska hunden i måndags med Axilur. Han ska ha en tablett om dagen i 3 dagar. Så första fick han i måndags. Han var då som...
Svar
2
· Visningar
1 234
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp