Kan man ata dagsgammal sushi??

Fossing

Trådstartare
Fick en fin present igar kvall vid tiotiden; fyra boxar sushi! Lyckades bara ata tva.... Kan jag ata de andra tva till lunch nu tror ni? Eller kommer jag att do da? :D

Det vore en hädelse att slänga sån fantastisk mat!
Du ställde väl in den i kylen? Oavsett går den att äta.

Om det har stått kallt så får du i absolut värsta fall en matförgiftning som går över på 12 h och botas med proviva och cola ;)

Jag anser att du kan äta den. Min erfarenhet är att riset börjar bli så hårt innan det blivit gammalt. Så jag går enligt devisen- är riset ok är det ok.

Jag hade inte tvekat om den stått kallt.

Jag äter med jämna mellanrum sushi som är överbliven cateringmat. Vet aldrig exakt när den är gjord, men det har hänt att den varit två, kanske upp emot tre, dygn gammal. Har aldrig blivit matförgiftad. Men skulle vara lite mer restriktiv om det var sushi från en vanlig sushi-restaurang.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka