Kan man hyra ut en sadel?

Seabaz

Trådstartare
Kan man hyra ut en sadel??
Eller är det "snålt"?

Jag har en i stort sett sprillans ny 10.000kr- westernsadel hemma som jag inte kommer kunna använda på minst ett år eftersom hästen min ska ut på foder (till en icke-westernryttare).

Westernsadlar blir ju skönare ju mer inridna de blir och det är synd om den bara ska hänga i en mörk källare framöver. Det är ju en toppen-sadel!

Visst att den blir skönare ju mer den rids i, då kan man ju låna ut den gratis men det blir ju slitage på den i alla fall också.

Så, kan man ta betalt om någon annan skulle vilja låna/hyra den? (vi pratar inga jättesummor, 1000-2000kr/år kanske)?
Det är ju ett bra "pris" på en så pass bra sadel....

Snälla moderator, se inte det här som en annonstråd för det är det inte!!

Sv: Kan man hyra ut en sadel?

Jag hyrde sadel innan jag köpte min egen westernsadel. Jag betalade 400 kr/månad.
Så det tycker jag inte är snålt...

Du kan ju testa? Lägga ut en annons och se om du får napp!
Du kan ju sätta ett pris på 1500 för ett år. Det finns ju många som gärna betalar det för att ha en sadel som hästen sedan kanske växer ur, och då behöver man inte tänka på att lägga ut en massa pengar och sen sälja den för halva priset.

Jag tycker det är en bra idé. Hade gärna hyrt en sadoltyp jag normalt inte använder för att testa. Surt att köpa tex en bra western eller bomlös om man kommer fram till att det var helt fel grej...

Tycker inte det verkar vara något fel med att hyra ut en sadel, jag hade nog gjort samma sak i ditt fall och det verkar vara en bra idé :)

ha den väl försäkrad om det skulle hända nåt.Inte kul om den skulle gå sönder..

För ett tag sen så önskade jag att det fanns en uthyrningsfirma för dressyrsadlar, tyvärr hittade jag ingen som hade lust att låna ut/hyra ut sin dressyrsadel till mig under ett par månader. Ville prova hur det var att rida i den och den sadeln hästen (som då inte var min) hade passade inte.

Jag skulle kunna tänka mig att betala ca 1000kr/år (hm typ 200-300kr/mån) för det och ev även lämna deposition på en 1000-lapp

Så jag tycker det låter som en bra idee!

Jag tycker att det verkar vara en bra idé! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka