Kan man överklaga ett MH ?

xaheena

Trådstartare
Hejsan,
Jag undrar om man kan överklaga ett moment som gjorts under en mentalbeskrivning, eller om man då kan överklaga hela beskrivningen.
För att förtydliga så är jag missnöjd med siffran jag fått i förhållande till hundens beteende.

Har alla momenten på film.

Tacksam för svar

Sv: Kan man överklaga ett MH ?

OM det går, så är det väl som med alla andra överklaganden i fråga om hundsport; Det ska göras direkt på plats och det ska göras skriftligt.

Där ser man, jag ifrågasatte det hela, men beskrivaren propsade på att det var rätt. Efter att ha kollat på filmen massa gånger kan jag verkligen inte hålla med beskrivaren.

Vad jag vet så går det att överklaga ett moment på ett MH, men som jag förstått det så om det går igenom så stryks hela MHt.

De överklagade min hunds mammas MH, med resultatet att de fick rätt, men då ströks MHt.. Men d kan man ju göra om det.

Tyvärr är det ju människor inblandade & de kan agera olika & ge ett orättvist resultat, de kan ha förutfattade meningar om en ras, föraren kan ha en dålig dag osv.
Hade jag haft en bättre dag & en tl som inte var osäker hade min hunds MH sett mycket bättre ut..

Edit: Just det, de hade det på film & överklagade i efterhand

Redan innan vårt MH började och vi gick med för att kolla på en annan hund sade beskrivaren att RR inte var ngt annat än soffliggare, dom kunde man inte ha något till.
Så han kändes ju inte direkt positivt inställd till honom heller.

Ska försöka få in filmen så snart som möjligt.

Fy vad tråkigt! MH är ju till för alla raser (även om det är utformat för bruksraserna) så då borde testledarna, beskrivarna & figuranterna vara positivt inställda till alla hundar som kommer, om de inte kan se alla hundar som individer så kan de väl åtminstone tycka att det är roligt att se någon annan ras än bruks/vall-raser & kanske lära sig något?

Och dessutom är väl RR inte direkt en soffpotatis? I så fall är nog min pinscher en soffpotatis också, han sover i soffan bredvid mig nu...

Vilket/vilka moment är du inte nöjd med beskrivningen om man får vara nyfiken?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 791
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 677
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 703
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka