Kan man tävla med fjording?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare uppsala_tjejen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 3 942
Sv: Kan man tävla med fjording?

Jag har tävlat två Fjordingar. Den första var en kat C som startat Msv B hoppning och hade placeringar tom LA. HOn var även tävlad LB dressyr & deb ft med plac.

Den andra är oxå kat C och henne har jag bara ridit som vuxen så hon är tävlad som häst i LA dressyr (bl.a. gått fyra Fjord SM), 90 cm hoppning, Bruksridnings DM, Western Trail C samt att jag tog mitt gröna kort i FT på henne som senior, dvs hoppade debutantbana för häst utan problem fast hon bara är kat C ponny.

Så visst kan du tävla fjordingen om den är tränad för sin uppgift. Den första av hästarna jag tävlat red jag sista tävlingen på hösten som 20-åring då vi vann både KM i hoppning & dressyr (gick i LB).

Sv: Kan man tävla med fjording?

För ett par år sedan vann en 28-årig Quarter,Sm i en Western gren(minns inte vilken)tror att det var pleasure..Tuta och kör:banana:

Liknande trådar

Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 188
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 439
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 579
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31