kan min hund vara skendräktig?

Cappis

Trådstartare
Hej alla på Buke! min tik har löpt för första gången,efter det blev hennes spenar väldigt stora och hängiga-ska dom vara så,eller kan hon vara skendräktig och vad skulle det innebära i så fall?-kan nämna att jag har en ammis tik)

Sv: kan min hund vara skendräktig?

Det är vanligt att spenarna ändras lite efter löp. Om hon blir skendräktig brukar det märkas på sättet. De kan börja vakta saker/platser, bära runt ngn speciell sak, sätta riktigt juver med mjölk och gå upp i vikt.
misstänker du att hon är skendräktig så har jag lärt mig att man ska minska maten och öka aktiveringen under en tid.

Sv: kan min hund vara skendräktig?

Ja, och INTE låta henne ha någon "valp" ingen strumpa eller vad det nu är hon tar som valp.
Det ska omedelbartbums plockas ifrån henne.

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
589
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
352
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
727
Hundavel & Ras Hej främst ni med jaktlabbe! Vår tik som blir sex månader om några dagar väger nu 16,5 kg. Hennes föräldrar väger cirka 23 respektive...
Svar
16
· Visningar
1 141
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur