Kan missa OS – efter nakenvideon på hästen

Jag bryr mig inte direkt om det passar in i sammanhanget, kan inte läsa hela artikeln men har fått med mig små delar och jag förstår inte, varför rubriceras det som en nakenvideo? En mankini räknas väl ändå som kläder?
 
Men va?! Däremellan kan folk få bete sig tydligt illa mot hästarna osv utan att någon gör något eller ens funderar på att granska det, för att någon är känd och duktig tävlingsryttare. Men att ha på sig fel KLÄDER på en MASKERADHOPPNING ska kanske göra att någon missar OS?!

Förutsatt att det inte egentligen handlar om något helt annat, typ hästmisshandel, som inte framkommer i texten, så tycker jag att det här är helt absurt.
 
Men va?! Däremellan kan folk få bete sig tydligt illa mot hästarna osv utan att någon gör något eller ens funderar på att granska det, för att någon är känd och duktig tävlingsryttare. Men att ha på sig fel KLÄDER på en MASKERADHOPPNING ska kanske göra att någon missar OS?!

Förutsatt att det inte egentligen handlar om något helt annat, typ hästmisshandel, som inte framkommer i texten, så tycker jag att det här är helt absurt.

Jag håller med! Extremt fånigt och dubbelmoral att reagera så starkt på lite naket men tillåta hästmisshandlare att ställa upp!
 
Nu stror jag Shane har blivit "friad" redan så all good.
Denna film och intervjuer med honom var på tv igår. Alla garvar åt det.

Han imiterade tydligen sin nära vän som är "en hårig grek" som gjorde detta stunt för många år sedan. Så han har en peruk i grenen hela vägen bak till röva och sedan mankini ovanpå.

Han säger dock att han förstår att kommer det in ett klagomål till Au ridsportförbund så måste dom ju göra en utredning enligt protokoll. Men den är alltså redan klar och nedlagd vad jag såg någon delade på FB igår kväll

:rofl:
 
Håller med dig.

Malin Bayard och någon mer hoppade väl maskeradhoppning i Globen för typ 20 år sedan i underkläder?
Ja precis.
Det var då H&M kom på att man kunde tjäna pengar på att sponsra ridsport, och började sponsra Malin Bayard (om jag inte missminner mig och efterfabricerar).

Malin är en fantastisk ryttare på många sätt och vis. Men jag tror att det blev ett oväntat lyft för henne att få en sponsor (jag tror det var rätt ovanligt för svenska ryttare på den tiden, och ganska nytt internationellt. Men något får gärna rätta mig om jag har fel).
 
Ett perspektiv jag sett i diskussionen är att det är "ganska tondövt" att som man rida runt i princip naken och "tvinga" andra att se på. Håller med om att det absolut inte ska resultera i ett missat OS, men jag tyckte det var ett intressant och rimligt perspektiv att diskutera.
 
Ett perspektiv jag sett i diskussionen är att det är "ganska tondövt" att som man rida runt i princip naken och "tvinga" andra att se på. Håller med om att det absolut inte ska resultera i ett missat OS, men jag tyckte det var ett intressant och rimligt perspektiv att diskutera.

Det beror ju på hur man ser på nakenhet. Personligen är jag inte så brydd och tycker att nakenhet inte nödvändigtvis har en sexuell laddning. Jag tyckte att det var roligt det han gjorde! Jag tycker också att många hade mått bra av att minska på den laddning nakna kroppar har för dem.
 
Det beror ju på hur man ser på nakenhet. Personligen är jag inte så brydd och tycker att nakenhet inte nödvändigtvis har en sexuell laddning. Jag tyckte att det var roligt det han gjorde! Jag tycker också att många hade mått bra av att minska på den laddning nakna kroppar har för dem.
Och för mig är det mycket beroende på kontext. Jag skulle inte vara lika brydd för nakna kroppar eller mycket hud på stranden, men jag ser kanske inte riktigt "behovet" av det på en tävling.
 
Och för mig är det mycket beroende på kontext. Jag skulle inte vara lika brydd för nakna kroppar eller mycket hud på stranden, men jag ser kanske inte riktigt "behovet" av det på en tävling.

Han gjorde det ju inte för just ditt "behov". Det var en rolig grej. Många tyckte att det var en rolig grej. Behöver alla tycka att det var en rolig grej? Nä. Tvingade han någon att titta? Nä, inte det heller. Det var fritt fram att titta åt andra hållet.

Jag ser det som liknande det Malin Baryard gjorde när hon red i raffset. Han hade väl iaf hjälm på sig till skillnad från Malin?

Det kan ju inte vara så att det är ok för en kvinna att rida halvnaken men inte för en man att göra det?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För en månad sedan hängde OS-satsningen på en skör tråd för australienska Shane Rose efter att ryttaren deltagit i en maskeradhoppning i...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Shane Rose riskerar att missa OS. Detta efter att australiensaren ridit – iklädd en Borat-manikni. – Jag hoppas vi kan skratta åt det...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Andreas Helgstrand, 46, har anklagats för hästmisshandel. Nu står det klart att den danske dressyrstjärnan missar OS nästa år. – Det är...
Svar
0
· Visningar
432
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Upprepad och intensiv spöanvändning både uppsuttet och från marken med en kraftigt inspänd häst. Det visar filmklipp när en OS-ryttare i...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp