kan någon hjälpa mig räkna om till %

nihe

Trådstartare
Hjärnan är tillfälligt ur funktion. Så skulle behöva hjälp med att räkna om dessa siffror till % för att kunna jämföra med det foder jag använder idag. Å då vänder man sig självklart till alla foderkunniga på buke :love:

Protein Fett Växttråd Aska Ca P Mg SRP
130 g 55 g 130 g 80 g 10 g 5 g 2 g 12,5
/kg /kg /kg /kg /kg /kg/ kgmj /kg

Säckarna innehåller 20 kg.

/nihe

Sv: kan någon hjälpa mig räkna om till %

Ett kilo (kg)= 1000g. Alltså för att få procentvärdet, så räknar du: Protein: 130/ 1000= 0,13= 13% och fortsätter så med alla värden.

Sv: kan någon hjälpa mig räkna om till %

haha ja det är ju självklart att man gör..... tack snälla du :bow: , som sagt hjärnan är inte som den ska för tillfället

/nihe

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
621
Senast: Elo
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
19
· Visningar
2 281
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Har ju varit inne hos vetrinär med min bostonterrier som verkar ha fått lite tjall på magen. Bytte foder för ett litet tag sedan som...
Svar
5
· Visningar
926
Foder & Strö Skulle behöva hjälp med att räkna om följande till mg/g per kg TS. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig här? :) Har väldigt svårt...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: fourlegs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023