Kan någon tolka min faktura?

Unafraid

Trådstartare
Fått det här av mitt försäkringsbolag. Innebär det att dom inte ersätter en krona?

Det är under en pågående självriskperiod. (Jag betalade en veterinärräkning 25/3 där jag betalade en självrisk har jag för mig, orkar inte leta upp räkningen) Jag ringer nog imorgon ändå och frågar, men vad menar dom riktigt?
28637
 
Såsom jag tolkar det är fakturans belopp lika mycket (eller lägre än) den fasta delen av självrisken. Därför betalas ingen ersättning ut.

Vilket förstås låter märkligt om du är inne i en självriskperiod och därmed redan betalt den fasta självrisken. Men ja, det är så jag tolkar fakturan.
 
Såsom jag tolkar det är fakturans belopp lika mycket (eller lägre än) den fasta delen av självrisken. Därför betalas ingen ersättning ut.

Vilket förstås låter märkligt om du är inne i en självriskperiod och därmed redan betalt den fasta självrisken. Men ja, det är så jag tolkar fakturan.
Det var så jag tolkade det också. Får helt enkelt ringa och kolla imorgon, dom har gjort fel förut :)
 
Det var så jag tolkade det också. Får helt enkelt ringa och kolla imorgon, dom har gjort fel förut :)

Fakturan klargör att F-bolaget inte ersätter något på din förfrågan om ersättning klart och tydligt utifrån bilden .

Bra att ringa dem om utifrån det, något inte stämmer enligt dina villkor och du anser dig fått ett felaktigt besked 😀
 
Fakturan klargör att F-bolaget inte ersätter något på din förfrågan om ersättning klart och tydligt utifrån bilden .

Bra att ringa dem om utifrån det, något inte stämmer enligt dina villkor och du anser dig fått ett felaktigt besked 😀
Jag fick stopp i hjärnan och klarade inte av att tolka det, tack för hjälpen. :laugh:

Jag ska ringa imorgon, det är enklare nu när jag har förstått vad dom skriver :D
 
Jag har ringt nu. Jag hade fel och dom hade rätt :laugh: dock har det varit en bunt med både veterinärräkningar och rehabräkningar så det var inte helt lätt att reda ut det hela ändå. Jag måste ju försvara mig lite i alla fall :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 642
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 142
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
828
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 574
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp