Bukefalos 28 år!

Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

G

Ghosttown

Ska försöka betäcka mitt sto till våren, och har tyvärr gått vilse i djungeln av avelshingstar.Min busa är efter Vivaldi, fux med mkt vita tecken, 163 och väldigt ädel. (morfar tyskt fullblod) Gångarterna är 7-8 men hon har 9-10 i löshoppningen som 3 åring.jag har startat henne i 130 hoppning och LA dressyr.Det enda är att hon är så vansinnigt tittig och hysterisk vid minsta förändring :( så hon är väldigt speciell.Eftersom hon inte heller har varit betäckt tidigare vill jag gärna ha levande föl avgifter, och är det bara Flyinge som har detta? Tacksam för alla tips!! (ps lady är 11 år) :bump:
 
Sv: Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Nej det är många som har det, Gränsbo är ett säkert kort. Dom är vänliga hjälpsamma och har mycket bra hingstar.
Jag har haft föl från både Bourbon o Bernstein mycket trevliga avkommor nu väntar vi föl e. Bocelli
 
Sv: Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Hej!

Om du vill ha en flyinge hingst så rekomenderar jag Richfield. Han verkar trevlig på alla sätt å vis.

Jag rekomenderar dig att köpa uppfödarnas och hästägarnas bibel (hingstkalendern 2005), där är det bara att välja och vraka :D
 
Sv: Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Vad ska du ha fölet till? Hopp eller dressyr...lite av varje?

Exteriört omdöme på ditt sto?
 
Sv: Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Jag rekomenderar dig att åka ner dels på bruksprovet och se hingstarna live. Dessutom att du åker runt på olika hingstvisningar och tittar.

Hälsningar Helen

Du bör inrikta dig på en hingst med dokumenterad förärvning i första hand om hon inte fått föl tidigare...
 
Sv: Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Jag skulle valt en äldre, avkommebeprövad hingst, då ditt sto inte haft föl tidigare.

Vad är det för möderne på henne?
 
Sv: Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

både min nuvarande och min förra hast är efter flyinges hingst Pascal 656 båda väldigt lugna och härliga på alla sätt och vis. tänkte eftersom du skrev att din häst var lite stirrig så kanske det skulle passa bra med Pascal som pappa. (tror dessutom inte att han är så himmla dyr att betäcka med heller.!) LYCKA TILL /sandra
 
Sv: Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Tack snälla för alla råd :) Jag ringde och pratade med flyinge och dom rek.Emmerton.Jag tänkte åka ner till deras hingstvisning och titta på honom (och även dom andra).Anledningen till rek. var att jag vill ha en trevlig allroundhäst, dvs både tävlingskompis och skogsmulleturer.Och eftersom min tjej är väldigt smäcker gör det ju inget om det blir en lite större avkomma!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp