Kan nån ta min kvällsfodring?

Vi har fasta pass så att det alltid är samma person som gör samma sak en viss veckodag. Byten förekommer självklart, då skriver vi om dem i vår fb-grupp samt antecknar på det schema som finns uppsatt i stallet.
 
Google online borde ju vara smidigast? Docs kommer alla åt och kan ändra, jag tänker ett rutnät för varje vecka, borde bli överskådligt!
 
Vi har bara "pass" på helger (morgonfodring + utsläpp), dessa fördelar/skriver stallägaren i en vanlig kalender (1-2 månader i taget är färdigplanerad) som hänger i stallet och så står det på whiteboardtavlan varje vecka vem som har morgonen den aktuella veckans lördag & söndag. Byter gör man sinsemellan och då ändrar man i kalendern så att man ser vem som har när även om det bytts.

Utöver detta så har vi en FB-grupp för stallet. Där skriver stallägaren tex en fråga om någon kan luncha imorgon då de behöver åka iväg och inte hinner tillbaka osv.
 
Vi har ett schema i stallet, som också läggs upp som pdf på stallets hemsida. Ändringarna skrivs in på pappersschemat i stallet. Vi har tänkt hårt och länge men inte kommit på en bättre metod som funkar för alla i stallet.
 
Vi har vars en vardag i stallet där vi gör allt, in/utsläpp, fodringar och mockar.
Sen har vi en helg/häst där man har samma sak. På så sätt blir det inga missförstånd vem som gör vad vilket pass.

Sen kan man givetvis byta om man är iväg men då håller man själv rätt på bytet.

Vi har även en almanacka där vi fyllt i vems helg det är samt eventuella byten eller om vi ska iväg. Men vi har också både en fb-grupp samt en messengergrupp


Blir det inte mycket att ha en hel helg? Hur många "pass" är det på en dag?:)
 
Blir det inte mycket att ha en hel helg? Hur många "pass" är det på en dag?:)
Nä, det är inte så farligt. Vi har oftast stallfrukost någon utav dagarna och då brukar vi hjälpas åt med stallsysslorna.

Det är fodring 2ggr (morgon/kväll, de får frukosthöet ute), mockning, fixa mat, in och utsläpp. Det tar ca 1h att göra allt så det är inte så farligt mkt tid :)
 
Papperskalender i stallet. Brukar fotas av eller så lägger man in i sin kalender i telefonen. Sen finns messengergrupp eller facebookgrupp.
 
Tidigare stall där inackorderingar hade mycket pass, stod schema anslaget i stallet, alla fotade av det med mobilen och bytte endera muntligt eller via mess.

Nuvarande stall har vi inga stallpass utom en helg i halvåret vardera tillsammans i par. De helgerna vet vi om många månader i förväg så det är typ aldrig några byten av dem.
 
Alltså, vanlig almanacka i all ära. Men det blir ju svårt att en torsdagskväll kolla om det vara jag som skulle fodra i morgon. Funderar på nåt digitalt, men hittar inget bra.

Fast va?
Ditt eget schema måste du väl ändå ha koll på annat än du kollar/undrar kvällen innan?
Fota av schemat och utöver det skriv in i din egen kalender ?
 
Vi kör med magnetwiteboard där vi limmat fast våra namn på magneter som vi flyttar runt vecka för vecka. Vi har sju pass/vecka/person, så vi fyller varteftersom, sen tar vi som är glömska bild på det så man har i mobilen. Vi har även en messengergrupp där vi skriver om nån behöver byta, eller om någon endå är i stallet på någons pass så är vi överens om att då tar man det passet helt enkelt och skriver det på messenger.
8269F1AE-7287-4EEB-B29E-981B60E08146.jpeg
 
Alltså, vanlig almanacka i all ära. Men det blir ju svårt att en torsdagskväll kolla om det vara jag som skulle fodra i morgon. Funderar på nåt digitalt, men hittar inget bra.

Jag lägger in alla mina fodringar i kalendern på min telefon, med flera aviseringar. Plus att jag har en återkommande avisering varje månad som säger åt mig att skriva upp fodringarna. Sen stenhård disciplin på att föra in byten på en gång i telefonen.
 
Fast va?
Ditt eget schema måste du väl ändå ha koll på annat än du kollar/undrar kvällen innan?
Fota av schemat och utöver det skriv in i din egen kalender ?
Jovars, men det är situationer som, åtminstone i mitt stall, händer hela tiden. Jag står och putsar ett träns och nån frågar mig; "kan du byta fodring med mig?" och jag svarar javisst.
Sådana fodringar kan ja bli skitosäker på. Istället för att börja messa folk sent på kvällen skulle jag bara vilja gå in och kolla.
 
Jovars, men det är situationer som, åtminstone i mitt stall, händer hela tiden. Jag står och putsar ett träns och nån frågar mig; "kan du byta fodring med mig?" och jag svarar javisst.
Sådana fodringar kan ja bli skitosäker på. Istället för att börja messa folk sent på kvällen skulle jag bara vilja gå in och kolla.

I det läget tar jag upp telefonen och lägger in direkt i kalendern, eller ber personen skriva ett sms så jag blir påmind nästa gång telefonen kommer fram.
 
I mitt stall så skrivs det upp i en kalender. Vi får välja på 4 kvällsfodringar eller 1 morgon(helg) och 2 kvällar eller 2 morgon(helg) per månad. Så det är lätt att komma ihåg vad man har då det är så lite.
 
Vi skriver i en FB-messenger chat och skriver ned det vi kommit överens om på stall-tavlan. Det fungerar fint men är bara aktuellt någon gång ibland när stallägaren är på meeting eller semester, annars är det nämligen hon som har alla pass.
Skulle det bli några sista minuten byten så ändras det på tavlan :-)
 

Liknande trådar

Anläggning Hej hej. Jag har ett litet stall på 5 boxplatser som är godkända upp till 148 cm. Vi har möjlighet att värma upp sadelkammaren. Inget...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 190
Senast: Hannah199
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 456
Senast: As_Vegas
·
Anläggning Då nya människor ska flytta upp till stallet har jag fått i uppgift att förtydliga stallreglerna lite. Det står jättebra regler i...
2
Svar
20
· Visningar
6 045
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 124
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp