Kan ni ert registreringsnummer?

Ni med bil i hushållet: kan ni bilens registreringsnummer?


  • Antal omröstningsdeltagare
    307
Jag har, efter lång tid, lyckats lära mig registreringsnumren (åtminstone typ) på mina bilar. Men det tar alltid lång tid för mig att lära mig :p

Anekdot:
En gång när jag skulle köpa torkarblad på Mekonomen till min Caddy, så uppgav jag vad jag trodde var mitt regnr. Visade sig att jag kastat om två siffror, när tjejen i kassan förvånat utbrast "Wow, kör du en Ferrari?!" :D
Det blev lite komiskt när jag svarade "What?! Nej, en Caddy!". Så långt ifrån en ferrari man kan komma typ :D
 
Jag kan reg nr på både min bil och sambons bil, kan miltalet på min egen men inte på sambons. Att inte kunna sitt eget reg nr (förutsatt att bilen inte är nyköpt) är lite som att inte kunna sitt eget postnummer enligt mig, dvs lite märkligt.
 
Jag kan inte undgå att lära mig regnr (och det vore dessutom opraktiskt att inte kunna, det behövs så ofta). Har dock ingen aning om miltal. Det är inget som syns om jag inte aktivt vill leta efter det, och jag har aldrig någon anledning att veta det eftersom det är partnerns tjänstebil med fullserviceavtal, och jag har på min höjd hämtat den från service nångång. Den byts ut så fort nybilsgarantin är förverkad.
 
Vi har tre bilar i hushållet, är osäker på regnr på mannens bil bara. Vi har haft för många på rad som börjar på U och just det här vill inte riktigt fastna :grin: men de andra två kan jag och regnr på allihop. Mannen kan nog inte regnr på nån av dem tror jag, han är usel på siffror överlag.
 
Jag kan reg nr på både min bil och sambons bil, kan miltalet på min egen men inte på sambons. Att inte kunna sitt eget reg nr (förutsatt att bilen inte är nyköpt) är lite som att inte kunna sitt eget postnummer enligt mig, dvs lite märkligt.
Jag slår upp mig själv på eniro eller letar reda på ngt brev hemma varje gång jag behöver uppge mitt postnummer :o
Har bott i nuvarande bostad sedan januari 2018 och har fortfarande inte lyckats lära mig..
 
Jag har, efter lång tid, lyckats lära mig registreringsnumren (åtminstone typ) på mina bilar. Men det tar alltid lång tid för mig att lära mig :p

Anekdot:
En gång när jag skulle köpa torkarblad på Mekonomen till min Caddy, så uppgav jag vad jag trodde var mitt regnr. Visade sig att jag kastat om två siffror, när tjejen i kassan förvånat utbrast "Wow, kör du en Ferrari?!" :D
Det blev lite komiskt när jag svarade "What?! Nej, en Caddy!". Så långt ifrån en ferrari man kan komma typ :D

Önsketänkande? :angel: Jag har inte kört någon Ferrari men flera Caddys :yuck:
 
Klart jag vet. Kan även släpvagnens, förra bilen och förra släpets, familjens bilar, pojkvännens bil, kompisars bilar, tjänstebilar på jobbet osv osv. Ja jag är störd men just regnummer fastnar mkt bra i min hjärna, kanske för att jag tror att alla regnummer jag ser kan vara bra att minnas i nåt framtida polisförhör:D:angel:

Jag är likadan kommer ihåg regnummer på de bilar vi hade i familjen när jag var barn. Kan också regnummer på de flesta av mina vänners bilar, var med och lämnade in en väns bil då jag skulle köra henne hem. Jag rabblade regnumret på hennes bil snabbare än hon hann blinka när de frågade om detta. . Jag har också alltid haft stenkoll på siffror t.ex. första telefonnumret jag minns som barn kan jag fortfarande.
 
Men ... nar anvander man reg numret pa bilen? :confused: Jag har aldrig behovt anvanda det.
Ett par ganger pa hotel har jag fatt fragan och erbjudit mig att ga ut och titta, men det har aldrig varit nodvandigt.
 
Men ... nar anvander man reg numret pa bilen? :confused: Jag har aldrig behovt anvanda det.
Ett par ganger pa hotel har jag fatt fragan och erbjudit mig att ga ut och titta, men det har aldrig varit nodvandigt.
I Sverige har vi parkeringsappar där du måste ange regnumret på bilen när du parkerar och betalar. Men även när du ska boka besiktning eller när det är någonting med försäkringen behöver du ange registreringsnumret.
 
Jag kan regnumret på min bil och på sambons bil. Men jag kan inte fyrhjulingen, inte släpkärran och inte min mc heller.

Jag vet hur långt min bil har gått, men jag har ingen aning om sambons. Tror att min hoj gått typ 4000 mil nu, men är osäker på den. Fyrhjulingen vet jag inte faktiskt. Det är kanske tusen mil, men jag har ingen aning.
 
Jag kan regnr på min bil, mammas, pappas och min syster. Lär mig alltid det för det är praktiskt, så det blir automatiskt någon form av nötning. Däremot så precis som @MiniLi får jag googla för att kunna skriva mitt eget postnr. Omöjligt att lära sig!
 
Vi är mitt i en rolig digitaliseringprocess på jobbet där vi saknar kvinnors input för en kommande online-tjänst. Jag är kvinna men är helt enkelt för branschvan för att ge en objektiv bild av läget. Så: hit me med ert svar!

Frågorna gäller på rak arm. Man skall alltså inte kunna "gå och titta" efter regnummer eller miltal i bilen.

Tack på förhand!
Kan regnr på min bil men har inte koll på miltalet längre eftersom jag har den utlånad just nu. Innan jag lånade ut den så hade jag koll på det
 
I Sverige har vi parkeringsappar där du måste ange regnumret på bilen när du parkerar och betalar. Men även när du ska boka besiktning eller när det är någonting med försäkringen behöver du ange registreringsnumret.
Men det funkar ju utmärkt att inte kunna regnr trots det! Så man behöver ju inte kunna det sas. :)
 
Jag kan reg nr på både min bil och sambons bil, kan miltalet på min egen men inte på sambons. Att inte kunna sitt eget reg nr (förutsatt att bilen inte är nyköpt) är lite som att inte kunna sitt eget postnummer enligt mig, dvs lite märkligt.
Jag slår upp mig själv på hitta varje gång jag måste uppge mitt postnummer. Kan också bli osäker på mitt eget telefonnummer. Inte märkligare än att man har svårt att lägga nummer/bokstavskombinationer på minnet. Min hjärna autosorterar bort allt som inte är ord även när jag läser en text.
 
Inte en susning. Vi har en bil vi haft i kanske 6 år? Jag tror regnr börjar på H men det är en gissning. Hur långt den gått? Moahahahahahaha.

Och nej, jag har inte körtkort:D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var mindre och hängde i stallet så har jag för mig att det var populärt att ha galoscher på sina ridstövlar. Nu hade jag inte...
Svar
0
· Visningar
1 178
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp