Kan ni ert registreringsnummer?

Ni med bil i hushållet: kan ni bilens registreringsnummer?


  • Antal omröstningsdeltagare
    307
Kan regg.nr och miltal på alla bruksbilar vi haft under hela min livstid, typ 7 st.
Kan också reg.nr på alla pappas veteranfordon, ett 15-tal. Däremot har många av dessa osäkra/okända miltal, som knappt ens han vet :D
 
Vi är mitt i en rolig digitaliseringprocess på jobbet där vi saknar kvinnors input för en kommande online-tjänst. Jag är kvinna men är helt enkelt för branschvan för att ge en objektiv bild av läget. Så: hit me med ert svar!

Frågorna gäller på rak arm. Man skall alltså inte kunna "gå och titta" efter regnummer eller miltal i bilen.

Tack på förhand!

Jag kan till och med grannarnas registreringsnummer. :D
 
Regnummer kan jag på vår bil, och kan säga modell och bränsle på alla jobbets bilar om jag får bokstäverna i regnumret (ca 20 st). Miltal är inget jag lägger på minnet på någon bil!
 
Jag kan regn nr på båda mina bilar (tagit över sambons och min leasing ska lämnas tbx) men inte miltal. Sambons bil kan jag inte, skyller på att det är hans tjänstebil och att han och kollegorna byter hej vilt med varandra i perioder :p
 
Det är väl klart att jag vet reg.nr, miltal och besiktningsmånad på alla olika fordon och vagnar i vårat hushåll.
När det kommer till reg.nr så kan jag fortfarande alla på de fordon jag/vi ägt tidigare och våra vänners också.
Ser inget konstigt i det.

Vad är det för rolig on line-tjänst? Nyfiken...
 
Har 7 fordon, kan reggen på alla utom en som jag konstant glömmer.
Är dessutom något av en expert på att parkera och sedan har någon osynlig flyttat på den till helt fel plats, en gång letade jag på inte mindre än tre parkeringar varav samtliga var identiska. Tydligen var den parkerad framför ICA fast jag aldrig ens sett affären innan.
 
Om jag tänker efter kan jag minnas siffrorna på min bil, bokstäverna är en krånglig kombination som jag inte skulle kunna rabbla för mitt liv. Miltalet brukar jag ha hyfsad koll på pga leasingbil men har glömt nu :p
 
Vi har 3 bilar i hushållet och jag kan regnr på alla 3. Jag kan inte regnr på släpet, skoter, husvagn eller fyrhjuling (har den regnr?) och jag har inte koll på milen. Jag har koll såpass att jag vet att alla bilar har gått under 10k mil men inte mer exakt, ser ingen anledning till att veta det utantill.
 
Vi har bytt bilar rätt flitigt. Har just nu vara 4 bilar hemma och jag kan bokstäverna på alla men siffrorna har jag en tendens att byta bil på så jag dubbelkollar alltid.

Men miltal, alltså jag vet inte ens vilken årsmomdell det är på våra bilar. Jag bryr mig liksom inte alls :o Min bil har jag inte ens kört på närmare 8 månader...

Däremot kan jag regnumret på min favoritbil vi hade som barn :D
 
Jag kan regnumret på min förrförra bil, de senare har jag inte lärt mig och inte heller föräldrarnas bilar som jag använt flitigt... Miltalen däremot, de kommer jag ihåg!
 
Vi har en bil, jag kan registreringsnumret men har absolut ingen koll på milen, troligtvis pga att jag själv inte har körkort och därför inte använder den själv. Vet att min sambo pratar om milantalet ibland men det glömmer jag med en gång pga så ointressant.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var mindre och hängde i stallet så har jag för mig att det var populärt att ha galoscher på sina ridstövlar. Nu hade jag inte...
Svar
0
· Visningar
1 175
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp