Kan ni galoppera lika bra i hö. och vä. galopp? Utan häst alltså …

Kan ni galoppera lika bra i hö. och vä. galopp? Utan häst alltså …

  • Ja

    Röster: 52 57,1%
  • Nej

    Röster: 39 42,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    91
  • Omröstning stängd .

Rosett

Trådstartare
:D

Jag har inte provat på evigheter men för typ 25 år sen kunde jag inte galoppera ordentligt i vänster galopp.
 
Haha, jag tyckte alltid att vänster galopp var mycket lättare! Min kompis tyckte däremot mest om höger, så vi blev alltid osams om i vilket varv vi skulle ställa de svåraste hindren när vi lekte häst.. :o
 
Nej, så jag övar alltid 😁 Precis som med alla andra olikheter jag upptäcker. Tex vilket ben jag alltid vill sätta för i renrumsoverallen på jobbet. I mitt fall har jag en meniskskada i vänster knä så är alltid stabilare och föredrar att balansera på höger ben. Men bara att öva!
 
Eftersom jag är högersidig har jag alltid haft lättare för höger galopp, både i sadeln och på marken.
 
Ja. Dock svårare att hoppa i ena, minns när jag var barn att jag tränade väldigt mycket på att hoppa i min sämsta galopp men minns inte vilken det var 🤔. Måste testhoppa några stockar i skogen vid tillfälle.
 
Rakt fram så funkar både höger och vänster okej men jag väljer vänster först. Och ska jag hoppa så ”måste” det vara vänster för annars kan jag inte trycka av rätt

Och ja jag galopperade precis ute på backen hemma. Prova att hoppa gjorde jag inne i stallet där ingen ser :o
 
Ska det hoppas föredrar jag höger vid högre hinder. Min kompis var vänstergalopperare vilket var lite av ett problem innan men det blev mest jag som anpassade mig, vilket ju mest var en fördel för mig :p
Kan dock erkänna att jag inte ens galopperade vid hoppning innan jag lärde känna henne, men det var inte riktigt tillåtet att travhoppa enligt henne :angel:

Vid dressyrprogram (jag är den typen som springer programmen själv) har jag lika lätt för bägge, även förvänd. Hur elegant det är var inte frågan...
 
Förut hade jag lättast för vänster galopp. Nu måste jag prova känner jag (ok, imorgon) för sist jag var på hästinriktad yoga (det heter nåt annat men hjärnan är mosig) hade jag lättare för att röra höfterna rätt i höger än i vänster. Men då galopperade vi inte, utan ”torrsimmade”.
 
Menar du "galopp" på två ben eller på fyra "ben"? På två ben är det inte direkt någon skillnad, dock vid hoppning bytte jag alltid ett språng innan när jag skulle hoppa lite högre i den ena, kommer dok inte ihåg vilken nu :angel:. På alla fyra tror jag den ena var betydligt lättare sist jag provade 😅
 
Menar du "galopp" på två ben eller på fyra "ben"? På två ben är det inte direkt någon skillnad, dock vid hoppning bytte jag alltid ett språng innan när jag skulle hoppa lite högre i den ena, kommer dok inte ihåg vilken nu :angel:. På alla fyra tror jag den ena var betydligt lättare sist jag provade 😅
På två ben. :D
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
16 554
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: Takire
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 870
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 731
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp