Kan ni hjälpa mig ! :-)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tesora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 157

tesora

Trådstartare
Vi har en diskussion här hemma om i fall ston precis som hundar sjunker i temp innan förslossningen ,
Har sökt på nätet men hittar ingen info, Jag har för mig att dom har liknande tempkurva som hunden , men blir osäker när flera säger att nej så är det inte Så kloka bukare HJÄLP mig ;)

Tesora

Sv: Kan ni hjälpa mig ! :-)

Sitter här och vakar och bläddrar fram sidan 45 i "Att bli med föl" och där står det längst ner i högra spalten att tempen kan sjunka med en halv grad.
Tänkte om du ville ha källa:D

Tack alla :bow::bow:
Då vet jag att jag inte håller på att bli senil i alla fall ;)
Tesora

Tempade mitt sto 3 veckor innan. Hon skifftade en grad upp & ner fårn vecka till vecka. Så det gick inte att gå på i hennes fall. Dagen innan hon skulle föla föll det 1 grad, men det hade hon gjort vart 7:e dag innan. Så jag kände inte att mna kunde lita på det.
Lycka till Ewa

Liknande trådar

Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 204
Senast: Piaff
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
876
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 141
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka