Kan ni tipsa mig ?

Pansi

Trådstartare
Eftersom så många på buke har bra smak så tänkte jag be er om lite tips ! Tänkte unna mig och hästen ett nytt tävlingstäcke inför säsongen, men vet inte vad jag ska köpa ! Vill ha ett stylish täcke som inte kostar alltför mycket (max 1000 kr eller så får det vara bra snyggt :devil: )

Vill ha ett tunt, kanske ull, och fint täcke, så dränk mig med ideer !

Sv: Kan ni tipsa mig ?

Åh, jag såg ett så fruktansvärt snyggt tävlingstäcke från Equiline på Charlies häst & hund i Jönköping för ett tag sen...det var marinblått med 2 tjocka flätade passpoiler i rött & silver tror jag, kostade 1500:- Det var skit snyggt!! Kolla på www.equalityline.som om de kanske har de... de är ju grossisterna.

Annars har Hansbo jätte snygga Ulltäcken för ca. 2500:- De har också ett annat i typ bävernylon, de kan man beställa om man vill ha teddyfodrat eller enkelt bogspänne,omlott... kolla på www.lillhastenistav.se

RG's fleecetäcken är bland det snyggaste du kan få tag i. Tyvärr finns det inte så många grossister för dem här i sverige. De kostar iofs runt 1700, men kvalitén är fantastisk!
Equiline, Hansbo och J. Whittaker gör också snygga täcken i varierande prisklass.

www.exklusive.se

Både ylle och fleece till mycket bra priser. Dessutom finns mängder av färger, passpoiler, kantband samt brodyr att välja på, också till en liten extra peng.

www.z-tacket.com tror jag det är? prova annars .nu eller .se.
Dom har fina fleecetäcken där man kan välja färg, passpoil och kantband själv! Kostar runt 500 tror jag..

RG är ett italienskt märke som gör toksnygga schabrak och täcken.
Tydligen är de lite svåra att ha o göra med, så flera hästbutiker har slutat att ta in dem. Synd, för det är verkligen snygga grejjer de gör!
Har några schabrak därifrån.
RGschabrak1.jpg

Bild på creamschabrak
Bild på pistagegrönt schabrak

Sorry, bilderna vart visst lite stora

Senast ändrad av en moderator:

Okej, här finns det nog ingen som tar in det märket.
Snygga schabrak iaf.

Vet du någon butik som saluför RG produkterna?
Var har du köpt dina? Dina schabrak var ju superläckra :d: :love: !!

www.horseware.com har jättefina täcken. Som fintäcken har Arrow för tillfället ett Cotton Cooler, grönt så det matchar transportskydden.. Har även ett i sammet som är jättesnyggt. Och ett marinblått ylletäcke. Och så har Kefir ett Burberry-rutigt från Hansbo, det är jättesnyggt! :love: Han har också två marinblå fleecetäcken, ett från Equiline och ett från Kings Head med brodyr.

Men skule ville ha ett marinblått sammetstäcke från JW!!!

Jag köpte två av mina RG's på Falsterbo i sommras, och det gröna köpte jag på hästbiten här i sthlm. Hästhoven har dem också.
Jag kommer tyvärr inte ihåg vad butiken i falsterbo hette, den låg brevid hoppläktaren... Centaur hade några schabrak förut vet jag.
Det finns säkert fler butiker runti landet som har dem, men tyvärr är de inte så vanliga :cry:

Italienarna måtte hata oss uppe i Norden.
Det tog 11 månader innan jag fick mina stövlar från Sarm Hippique. Stackars tjejen som ringde från Hästbutiken skämdes så hon nästan grät när hon skulle meddela att stövlarna kommit. :crazy:

De finns på Lowenborg också, men bara i ett fåtal färger. Annars kan man beställa dem i nästan vilka färger som helst, färgkartan var enorm! Så är de tjocka och har svettabsorberande "våffeltyg" undertill.
Men som Morran säger, det tar tyvärr tid att få sina grejjer...

Okej! Tack så mycket, de är ju KANONSNYGGA :love: och jag bara måste beställa schabrak därifrån..! Vet du ungefär vilken prisklass de låg i..? Visserligen känns det som det kvittar, de var så jäkla läckra så jag kan tänka mig och lägga ut en hel del... :d: men det kan ju ändå va bra och veta hur många man kan tänkas köpa.. ;)

Liknande trådar

Hemmet En del av de påslakan/underlakan som används kommer att kastas då de är uppnötta. Nu har jag ett gäng ärvda fina gamla lakan/underlakan...
Svar
8
· Visningar
5 712
Senast: Rie
·
  • Låst
Utrustning Letar ny ridhjälm men tycker inte att jag hittar ngt fint. Är lite snål då jag vill känna att jag vågar använda och byta ofta så hade...
Svar
9
· Visningar
1 553
Senast: Salinero
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 455
Senast: lillkillen
·
R
Hemmet Jag och min partner pratar lite löst om att byta ut vårt kök i framtiden (inte än på ett tag pga Oliver Twist-status just nu pga... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 172
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner