Kan samma dator ha olika IPnummer verkligen?

Magnum

Trådstartare
Namnge samma enhet för facebook två gånger? Och ipnummer..

Jag har nu inställningen på FB att jag får ett mail var gång jag(eller någon annan...) loggar in mej från en ny enhet. (bara jag har tillgång till min facebook såklart)
Så jag har namngett de datorer ja använder.
Men idag ville de att jag skulle namnge min egna dator en gång till. Varför?
Och har inte varje dator ett unikt ipnummer?

Senast ändrad:
Sv: Namnge samma enhet för facebook två gånger? Och ipnummer..

Jag har nu inställningen på FB att jag får ett mail var gång jag(eller någon annan...) loggar in mej från en ny enhet. (bara jag har tillgång till min facebook såklart)
Så jag har namngett de datorer ja använder.
Men idag ville de att jag skulle namnge min egna dator en gång till. Varför?
Och har inte varje dator ett unikt ipnummer?

Unikt IP nr för hemma dator finns egentligen inte, det IPnr som ligger mot netet bestäms av operatören varje gång du "loggar in" på nätet/bredbandet.

Varför du ombeds namnge datorn vet jag inte, men antagligen beror det på operativsystemet eller att du råkad skapa en ny anslutning till internet.

Sv: Namnge samma enhet för facebook två gånger? Och ipnummer..

Som pegagus63 sa är det inte själva datorn som har ett IP nummer utan nätanslutningen till datorn så det kan vara att det skapats en ny nätanslutning som den inte känner igen och tror att det är en ny enhet.

Sv: Kan samma dator ha olika IPnummer verkligen?

aha, tack för svaren!
En fattar ju inte riktigt allt sånt här ;) men nu blev jag iaf lite lugnare:D

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 353
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
36 177
Senast: cirkus
·
R
Hundavel & Ras I går släpptes Schäferhundens Index på avelsdata. Hela gårdagen ägnade jag åt statistik, både på egna kullar men också väldigt mycket åt... 9 10 11
Svar
213
· Visningar
15 104
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka