Kan sjukdomar smitta via snigelbrev?

Rosett

Trådstartare
Jag är förkyld just nu, om jag skriver till brevvänner, kan jag då råka smitta dem via posten?

Vad jag vet så smittar förkylningsvirus genom luften ( sämre att vara inomhus än utomhus då utrymmet blir mindre) eller att man tar i varandra. Jag var tvungen att snabbgoogla och det verkar vara så att förkylningsvirus har en överlevnad på ca 7 h

Vad jag vet så smittar förkylningsvirus genom luften ( sämre att vara inomhus än utomhus då utrymmet blir mindre) eller att man tar i varandra. Jag var tvungen att snabbgoogla och det verkar vara så att förkylningsvirus har en överlevnad på ca 7 h

Äsch, går ju aldrig att googla på såna frågor. Buketråden kommer ju alltid på förstasidan med mest relevant info av alla ändå....

Liknande trådar

Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
626
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 295
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ han som skriver golits inlägg, som förutom när det råkar vara hästar, handboll eller till äventyrs mer sällsynta rugby och judo har det...
Svar
3
· Visningar
481
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 142
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka