Bukefalos 28 år!

Kan sjukdomar smitta via snigelbrev?

Rosett

Trådstartare
Jag är förkyld just nu, om jag skriver till brevvänner, kan jag då råka smitta dem via posten?
 
Vad jag vet så smittar förkylningsvirus genom luften ( sämre att vara inomhus än utomhus då utrymmet blir mindre) eller att man tar i varandra. Jag var tvungen att snabbgoogla och det verkar vara så att förkylningsvirus har en överlevnad på ca 7 h
 
Vad jag vet så smittar förkylningsvirus genom luften ( sämre att vara inomhus än utomhus då utrymmet blir mindre) eller att man tar i varandra. Jag var tvungen att snabbgoogla och det verkar vara så att förkylningsvirus har en överlevnad på ca 7 h

Äsch, går ju aldrig att googla på såna frågor. Buketråden kommer ju alltid på förstasidan med mest relevant info av alla ändå....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hade ingen aning om detta :eek: Nu äter jag aldrig opastöriserade livsmedel men finns säkert andra som gör det. Nån här som gör det...
Svar
13
· Visningar
673
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 985
Senast: Sharpless
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 698
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Helu allsmäktige Buke, Jag har läst på 1177, men jag frågar här också just to be sure. Alltså, jag hade vattkoppor när jag var...
Svar
0
· Visningar
444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp