Kandarstång i hela storlekar?

95johsv

Trådstartare
Har till någon rekomenterat Knights kandarstång. Den är bra och jag vill gärna ha den, MEN den den finns inte i hela storlekar... Och så behöver min häst typiskt nog 10cm.

Så är det någon som vet om en kandarstång som är smal och finns i små hela storlekar? :bow:

Sv: Kandarstång i hela storlekar?

Vet ingen sån kandarstång, men jag har ett tips. ;)

Gå till butikerna och mät betten med linjal, det kan hända att ett bett som är märkt 9,5 cm egentligen är 10 cm. Mät också de bett du har nu, det är inte säkert att de stämmer med vad som angetts när du köpte dem. :idea:

Nu kanske det är lite svårt om de inte har så "små" bett hemma, men jag tor nog att du kan göra den jämförelsen på större storlekar, tillverkarna gör nog samma avvikelser på alla bett.

Linjalen är alltid med! De bett jag har på honom idag är 9,5 och det är de mätta också.

Ska kolla de större betten och se om deras skillnader kan stämma överens med mina önskemål!

Har du kanske någon bra ide på märken som har mindre storlekar? Så man får lite mer att titta och känna på?

Tack för tipset att jämföra större storlekar!

Globus säljer bett i mindre storlekar och som är smala. Jag har köpt mina bett på EKO och jag är mycket näjd med dem. :)

Tror att sprenger har vissa stänger som finns i helstorlekar.

Det är ett globus bridong jag har! Ska kolla.

tack både dig och popeye!

Kan bara upplysa om att de inte gör Kandarstänger i mindre storlekar, tyvärr... :(

Sprenger har ett PONNY kandar i 10cm, är någon intresserad så är det 42 277 ... 56 som är benämningen. Finns i 10cm och 11cm. 14mm i tjocklek...

Tack, nu gäller det att spara pengar...

Sedan har www.dressyr.se kandar i hela, halva och små storlekar. Det har tyvärr inte infon på hemsidan, men jag pratade med dem på Gothenburg Horse show och fick titta på kandarstången. De var mycket smala i mundelen skulle gissa runt 8mm i diameter. Så hästar med små mun har ett mycket mycket bra bett där!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Svar
9
· Visningar
461
Senast: Scata
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 591
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka