Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har till någon rekomenterat Knights kandarstång. Den är bra och jag vill gärna ha den, MEN den den finns inte i hela storlekar... Och så behöver min häst typiskt nog 10cm.
Så är det någon som vet om en kandarstång som är smal och finns i små hela storlekar?
Gå till butikerna och mät betten med linjal, det kan hända att ett bett som är märkt 9,5 cm egentligen är 10 cm. Mät också de bett du har nu, det är inte säkert att de stämmer med vad som angetts när du köpte dem.
Nu kanske det är lite svårt om de inte har så "små" bett hemma, men jag tor nog att du kan göra den jämförelsen på större storlekar, tillverkarna gör nog samma avvikelser på alla bett.
Sedan har www.dressyr.se kandar i hela, halva och små storlekar. Det har tyvärr inte infon på hemsidan, men jag pratade med dem på Gothenburg Horse show och fick titta på kandarstången. De var mycket smala i mundelen skulle gissa runt 8mm i diameter. Så hästar med små mun har ett mycket mycket bra bett där!
Trädgård & Växter
Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Hästmänniskan Jag upplever definitivt att de är svårare att få bort från cobbarna/de med behåring. De andra tar behandlingen på ordentligt och visar...