Bukefalos 28 år!

Kanin+bajsproblem...

Raven_

Trådstartare
Halloj! Jag har en dvärgvädurs hane som är hur mysig o go som helst. Fick ta över honom för ca 1,5 månad sen av ett par bekanta. han är ca 1,5 år och kastrerad. Problemet är att han bajsar bakom och under soffan. Inte pluttar utan såna lösa äckliga högar. Det är bara bakom soffan han gör det, i buren är det bara pluttar och han bajsar inte nån annanstans. Vad beror detta på och hur får man honom att sluta? Det fastnar i golvet och är jättesvårt att få bort. Finnss det nån "fyspray" som biter? Att skrubba med diskmedel verkar inte fungera, dagen efter är han där igen.
kan tillägga att han går lös i lägenheten när jaag är hemma, buren äröppen hela tiden så han har tillgång till den.
 
Sv: Kanin+bajsproblem...

Jo, jag vet. Men det är som att det har blivit nån form av revirmarkering? För han äter verkligen inte upp det......... O han sitter där under väldigt ofta :d
 
Sv: Kanin+bajsproblem...

Så ni vet inget annat som kan bita på problemet? Tänkte på sån där fyspray som finns till katter..
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag tog hem en katt nån månad innan jul för jag tyckte min andra katt behövde lite sällskap...
Svar
16
· Visningar
4 094
Senast: dee79
·
Övr. Katt För länge sen la jag en tråd om mina två hankatter som plötsligt glömde bort att man skulle gå ut och kissa :grin: Fick då bl.a. rådet...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Heulwen
·
Däggdjur Har fått en kanin för en vecka sen, 1 år hanne, (vet ej om han är kastrerad) som är jättemysig! Väldigt tillgiven, möter en alltid när...
Svar
13
· Visningar
3 386
Senast: Sasse
·
Övr. Djur Hoppas att det finns några kanin-kunniga personer här som kan hjälpa mig. Har en 5-årig dvärgvädurs-hona som jag hade tillsammans med...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: Lunketuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Börja rida
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp