Bukefalos 28 år!

Kanin och höns dela utehage?

K

Karamella

Kan man låta hönsen och kaninerna gå i en gemensam utehage? Har byggt ett nytt hönshus och tänkte låta kaninerna (fransk vädur) bo i hönsens gamla hus. Husen ligger brevid varandra och jag tänkte göra en stor hage runt (hönsen går idag fritt men vi har haft lite väl mycket besök av större fåglar sista tiden) Kan hönsen och kaninerna dela hage? Eller är det en jättedum idé?

:smirk:
 
Sv: Kanin och höns dela utehage?

Har för mig att man inte ska ha andra djur (eller de flesta djur;p) ihop med höns eftersom dom utsöndrar nånting som inte är bra att andas in. Några partiklar från fjädrarna eller så.. Hehe, är inte så bra på att förklara tyvärr ;)
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 054
Senast: tanten
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 038
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 176
Senast: Habina
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 720
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp