Kanin som bor varannan vecka?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Pejla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 545
P

Pejla

Undrar bara (av ren nyfikenhet): Skulle jag kunna köpa en kanin som sedan bodde varannan vecka med mig hos mamma och varannan vecka hos pappa?

Eller skulle kaninen bara tycka det var sktijobbigt?
Vad tror ni?

Spekulera fritt ;)

Sv: Kanin som bor varannan vecka?

Det skulle förmodligen gå alldeles utmärkt.

Jag tar med mina hem till föräldrarna då och då, de är hemtama med en gång; vet var toalettlådan står, ska hälsa på katterna och tigger russin i köket, så visst trivs de där med.
Samma sak med en kompis dotters kanin, då föräldrarna är skilda bor den också en vecka i taget på respektive ställe, inga problem där heller.

Dock är det väl att rekommendera att man haft kaninen ett par månader innan den börjar flytta emellan, så den känner dig, har förtroende för dig och vet att allt är ok så länge du är med. :)

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
9
· Visningar
571
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: Bison
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 382
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Om samvete vs effektivitet
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur