• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Elwis_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 793
E

Elwis_86

Jag har läst och hört att man inte får ta in en utekanin en stund på vintern inne i huset för sen när man tar ut den så börjar den att frysa... Men på sommaren kan man ta in den då och låta den springa i huset?

Ja på sommaren kan du ta in den. Precis som jag tar ut min innekanin på sommaren.
Det är just när de är stor värmeskillnad mellan ute och innetemperatur det är farligt.
Innan du tar in kaninen bör du dock tänka på att "kaninsäkra" de rum som kaninen ska vistas i.
Kaniner är nämligen väldigt förtjusta att bita i saker som tex. sladdar.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 260
Senast: Bison
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
881
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
1 067
Senast: DarkInNight
·
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
880
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025