Bukefalos 28 år!

Kaninavel-frågor

D

Decemberunge

Hej där ^___^


om exakt 10 ( eller mer) dagar ska min kanin få kaninungar( om hon nu är dräktig)


hon har blivit väldigt konstigt sen vi parade henne ( tex, bits, stökar ner i sin bur,flyttar saker)

vad tror ni ?kan hon vara dräktig?


jag har känt på hennes mage, och mitt i magen typ så är det hårt( som en hård klump)

sen har jag också kollat om hennes bröstvårtor har visat sig, och ja 2 styckna av 8 har det

är det ovanligt?



sen var jag på djuraffärn och frågade lite saker, och dom sa att man inte skulle ha en bolåda, för att det fixar honan.

sen har jag en fråga till, om man tar in en bolåda ( när det är 10 dagar kvar typ) kommer hon efter några minuter/timmar/ dagar att börja bygga i den?



Tacksam för svar!


/a
 
Sv: Kaninavel-frågor

Ang bolåda så sa djuraffären fel.
Det är lag på bolåda till kanin, även om hon kanske väljer att inte boa i den.
Här står vilken storlek den ska vara (sid 40).
Hur snabbt hon boar i den är olika.
Vissa boar inte i lådan alls, vissa väntar tills någon dag innan, och vissa boar på en gång.
Päls brukar dem dock dra strax innan födseln, men det finns vissa få som drar päls på en gång (vilket även skendräktiga brukar göra).

Att hon ändrat humör kan vara tecken på dräktighet, men likväl på skendräktighet.
Kaniner brukar ha väldigt lika beteende när dem är skendräktiga eller dräktiga, vilket kan göra det svårt att veta ifall honan är dräktig eller ej.
Enda säkra tecknet är att det ligger ungar i boet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 923
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 748
Senast: Rie
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
32 271
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Steralisering
  • Tjockistråden 3
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp