kolblakkur

Trådstartare
Har massor med kaninbajs. Kan jag använda detta som gödsel, och isåfall till vilka växter? Slängde lite bajs vid mina rosor förra året, tyckte inte det gjorde något skillnad.
 
Har massor med kaninbajs. Kan jag använda detta som gödsel, och isåfall till vilka växter? Slängde lite bajs vid mina rosor förra året, tyckte inte det gjorde något skillnad.
Jag har fått för mig att kaningödsel är rätt milt? Dvs att det behövs större mängder för att de ska vara ågot annat än jordförbättring?
 
Intressant tråd :) Jag blandade lite kaninbajs i några krukor på balkongen, men kanske borde haft bajset högre upp?
 
Jag har använt hampaströ till dotterns kanin i många år bara för att kunna använda som gödsel. Hade sågspån första åren men det blev ju aldrig förmultnat... Med hampaströet fyller jag bara en svart sopsäck, ser till att det är fuktigt och knyter till några månader. Perfekt till rabatterna! Kaninen dog i vinter 13 år gammal så nu funderar jag på att köpa hampaströ till grannbarnens kanin.. :D
 

Liknande trådar

Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 569
Senast: Blyger
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 753
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
393
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp