Bukefalos 28 år!

Kaninbilder

Jag har haft endel kaniner genom åren, här är 5 av dom:

Mina kaniner.
Längst upp till vänster är Grållan, en korsning mellan bondkanin/vädur.
Längst upp till höger är Filippa, dvärgvädurskanin.
Längst ner till vänster är Svartingen, korsning dvärkanin/hermelin.
Längst ner i mitten är Baltzar, korsning dvärgkanin/hermelin.
Längst ner till höger är Bamse, dvärgkanin.

Det är bara Svartingen som lever nu, han är 10 år nu, 11 till sommaren. :) Alla kaninerna har blivit 8 år eller äldre, Bamse blev 13 år. :)

Sedan har jag även haft:
Kalle, dvärgkanin.
Molly, dvärgkanin.
Charlie, dvärgvädur.
Hampus, dvärgvädur.

Man kan säga att jag gillar kaniner... :D ;)
 
Gud så fin kanin birk är... vad är han för färg??? Nån zobel???
 
Här är min älskade kanin Kalle som dog för drygt ett år sedan :cry: Här är en annan bild där han är ute i hagen. Han var en madagaskarfärgad dvärgvädur som blev 6 ½ år gammal..
 
jag har värsta fina bilden på min kanin Pärla när hon hoppar...*ler*

Pärla 1

Pärla 2

Pärla 3

Pärla är en snart 3 år gammal svart manteltecknad kaninhona. nån sorts vädurskorsning tror jag. hittekanin. Min största kärlek här i livet! =) :D :love: :D
 
Hade en gång en kanin som hette Kalle.. han älskade Marsvin...*ler* jämt jämt klättrade de på honom och hade så mysigt...

Kalle blev jättesvårt biten av en hund, så vi var tvungen att ta bort honom... :cry: Han var en av de finaste!!!

R.I.P Sävast King of the Hurricanes
 
Oh jäklar vilken storhoppare... :d :d

Min Kalle och Bamse var osså storhoppare, hoppade utan problem bana på 50 cm. Försökte lära upp några av dom andra osså, men det var aldrig någon som hade samma talang som dom 2... ;)
 
Jga har lite bilder på min kanin här:
Robin 1
Robin 2

Här har jag en bild på "Räkan" som var en kaninunge som våra grannar födde upp. Hon fick aldrig ngt riktigt namn utan kallades bara Räkan.
"Räkan"

De sa att Robin var en dvärgvädur, men jag tvivlar starkt på de!!!!!!! :p :p :D

Båda räkans föräldrar är dvärgvädurer, då borde ju hon osså va det, eller hur?

:p
 
Föräldrarna kan ju ha haft dåliga öron som tidvis kunde lyftas upp o då kan han ha ärvt det dåliga från båda föräldrarna. Det blir så ibland eftersom dvv är en korsningras mellan hermelin och wädur från början.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 129
Senast: TinyWiny
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 527
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 034
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 810
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp