Kaniner vid element?

R8n

Trådstartare
Kan man ha kaniner boende bredvid ett alament eller blir det för varmt för dem?

De har tidigare bott i motsatt hörn av rummet men jag har varit tvungen att ha plankor för väggarna för den ena kaninen river sönder väggen annars. Nu när det är fuktigt så har det bildats mögel mellan väggen och plankorna så nu msåte jag ju lösa detta på nåt sätt.

Tänkte att om de flyttar bredvid elementet (eller ja, det är typ 20 cm därifrån) och har sin hage längs med elementet så kan de fortfarande få komma ut så ofta de vill. Annars kommer de begränsas till 3 tim/dag och det är inte rätt mot dem efetrsom de är vana att vara ute hela dagar nu.
 
Sv: Kaniner vid element?

Skulle inte ställt buren bredvid elementet.
Risken finns att det blir alldeles för varmt.
Kaniner bör inte stå vid element eller fönster, för att undvika att det antingen blir för varmt eller att den utsätts för drag.
 
Sv: Kaniner vid element?

Det borde väl märkas på dem om de inte tycker om värmen?

Kommer inte på någon annan lösning annat än att omplacera dem isåfall :crazy:
 
Sv: Kaniner vid element?

Det är inte säkert.
Kaniner är duktiga på att dölja all typ av svaghet, tex att det är för varmt, den har ont etc etc.
Ofta märker man att kaninen är dålig redan när det egentligen är för sent. :(

Så personligen skulle jag inte chansa, om elementet är på.
 
Sv: Kaniner vid element?

Elementet är aldrig på mer än att det är ljummet. Och det blir då lika varmt i hela rummet.

Det är ju desutom ett element som inte går att stänga av eftersom den är värmekällan till en stor del av källaren.
 

Liknande trådar

Hemmet Någon jag känner hade översvämning i sin hyresrätt, en olycka. Denne anmälde det hela till värden och förklarade vad som hänt, mått skit...
2
Svar
38
· Visningar
3 546
Senast: Lingon
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 089
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 067
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp