Kaninerna dricker inte?

Twister2007

Trådstartare
jag har nyligen satt ihop mina två kaniner, i en lekstuga omgjord till bur. Båda har varit glada o pigga på att dricka vatten förut och nu dricker de plötsligt inte alls? Jag har två vattenflaskor gigantiska modellen, får se nu under natten. Har dock gett de rikligt med olika slag av grönt som har varit fuktigt osv. Vet ej om de kan vara de? Snälla tips!
 
jag har nyligen satt ihop mina två kaniner, i en lekstuga omgjord till bur. Båda har varit glada o pigga på att dricka vatten förut och nu dricker de plötsligt inte alls? Jag har två vattenflaskor gigantiska modellen, får se nu under natten. Har dock gett de rikligt med olika slag av grönt som har varit fuktigt osv. Vet ej om de kan vara de? Snälla tips!
Vad har du för flaskor? Kolla så de fungerar. I min ungdom hade jag en mycket älskad kanin som dog. Långt senare förstod jag att vattenflaskan var trasig och att hon inte fått vatten :cry:

Har sedan dess skål.

Annars dricker de ofta mindre med vatten när de äter mycket gräs.
 
Förstår inte varför dessa vattenflaskor finns. Helt onaturlig ställning för djur att dricka. Skål är alltid bästa alternativet

Sen dricker de ofta mindre när de äter mer färskt gräs, grönsaker mm.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: Castellini
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 555
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
12 950
Hundhälsa Igår åkte vi in till djursjukhuset med vår lilla valp vi bara haft hemma i fyra dagar, då hennes öga svullnade upp. Under undersökningen...
Svar
7
· Visningar
1 384
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp