Bukefalos 28 år!

Kaninhoppning i sundsvall

T

tessan_81

vilka skulle vara intreserad köra en lätt ny klass i kaninhoppning den 6 juni i sundsvall på en marknad kommer ev även vara en tidning där ås sporten kommer även synas nog i media.

Min ide är att man kör en lätt ny*2 alltså en cup försker så gott det går köra SKHRF regler sedan vad tor ni starta en inofficel klubb närmaste officela klubben är ångermaland

om man kör en inoffcel klubb deta året nästa år försker få den officel?
 
Sv: Kaninhoppning i sundsvall

Tja just det där med intresse får du ju kolla upp i din trakt. Det krävs ju en del bara att hålla en vanlig tävling bara för en vanlig klubb registrerad i skhrf, det är inte bara att åka till tävlingsplatsen och släpa fram hinder tyvärr.

Jag kan tänka mej att det krävs en hel del bara att genomföra denna "tävling"
Först och främst måste man ha godkända hinder och ska man visa upp sporten från sin bästa sida ska man nog ha riktigt fint hemmagjorda hinder eller bäst av allt hinder från libr*artic. Sen är jag inte säker på det här med just lättny? varför inte köra vanlig lätt där endast kaniner som fått minst en pinne i skhrf får delta?, annars är det lätt att varje unge i byn som har en kanin kommer dit och dom har ingen aning om ens hur man håller ett koppel m.m, Samt att nya kaniner debuterar på en marknad med mycket liv nya dofter och framförallt hundar som står bredvid banan, nä det är ingen plats för lättnykaniner enligt mej.

Och sen är det inte billigt heller, jag har köpt priser till prisbord för ca 1000 kr, nu är ju min klubb en officiell klubb ansluten till skhrf med många starter men även om man bara får 5 starter måste man köpa priser. Och sedan hyra för platsen på marknaden är heller inte småpotatis.

Det sista,
om man kör en inoffcel klubb deta året nästa år försker få den officel?

förstod jag inte riktigt? menar du att nästa år ska du försöka få dit en annan klubb som håller en officiell tävling eller helt enkelt försöka skapa och regga en egen klubb? Skapa och få en klubb reggad såpass att den får hålla tävlingar kan nog vara tufft på endast ett år, jag menar finns det pengar? ett hinder kostar uppemot 500-1000 och det krävs runt ca 10 hinder per bana, det ska finnas ett släp att köra hindren i, yttligare ett par tusen m.m det är mycket med en klubb.


Det har varit endel skitsnack om kaninhoppning (precis som andra sporter med djur men det hör ju inte hit). Ang att folk tror att man tvingar en stackars kanin att hoppa, så ska man visa upp kaninhoppning på ex en marknad så ska man göra det från sportens bästa sida tycker jag. En riktig bana med fina godkända hinder, bra kaninhantering och erfarna kaniner som pallar att tävla under sådana förhållande, allt ska hållas inom SKHRFs regler med domare från SKHRF som vågar säga till, sen kan det kvitta om klassen är officiell eller inte!.

hoppas jag inte framförde mej på ett dåligt eller nedlåtande vis, ville bara säga vad jag tyckte och påpeka att det kan inte bli varken lätt eller billigt, mer slit och släp än nöje tror jag

:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kaninhoppning i sundsvall

alltså jag vet vad som gäller för godkända hinder har även hinder själv. har som sakt tidigare hållit på med kaninhoppning drev en klubb 2004 men var då tvungen flytta.

hur mycket hinder osm kräfs det vet jag. vi har en lite marknad i en liten by seller vad man ska säga eller en för ort till sundsvall.

vi har haft kaninhoppning på selångermarknad 2004. att bedäma lätt elelr lätt ny spelar nog ingen rol för jag varit på nån tävling där man kör lätt ny men torr då man läger lätt ny på 25 cm i ställer för lätt som är 30 cm. men man kanse ska ha både rak lätt och krokig lätt
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kaninhoppning i sundsvall

Ni från Östersunds trakten kan också höra av er eller ni som bor längsvägen mellan sundsvall-Östersund.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
16 958
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp