Kanintråden!

1BF223A1-73C8-4A6A-A60F-15BB0F787088.jpeg
 
Dags för mig att hoppa in i tråden. Skaffade mig två rexar i början av sommaren, Bea och Berra. Nu är de runt 5 månader och Berra är nykastrerad. Funderar på hur jag ska göra med steriliseringen av Bea. Det börjar snart bli dags men läste att de ska vara inne de närmsta dagarna efter operationen. Då de är ute kaniner är jag orolig hur det skulle påverka hennes päls. Hade ni väntat till våren eller skulle ni göra det nu på hösten? Risken att hon blir med ungar är ju borta men vill inte att hon ska råka ut för livmoderhalscancer..
 

Bifogade filer

  • C674F045-75A5-49B0-8BC0-68ECD6B82129.jpeg
    C674F045-75A5-49B0-8BC0-68ECD6B82129.jpeg
    91,5 KB · Visningar: 30
Lite har hänt sen sist. Humla avled för 1½ vecka sedan efter ett akut magstopp, fort gick det. :( Hennes dotter Bumbi blev själv i buren och tanken var ju redan innan att hon skulle säljas. För en vecka sedan flyttade hon till ett nytt hem och går nu i ett hägn tillsammans med två andra honor. Enligt uppgift kom alla tre överens i princip omgående, vilket känns skönt. :) Bosse fortsätter att vara lika lugn och härlig som alltid. Poppy växer som ogräs och blir 6 månader i slutet av månaden. Och på torsdag kommer mina två nytillskott som jag väntat på ett tag nu.

Far och son fastnade för övrigt på bild häromdagen och även om de har olika färg så kan man ändå se att Poppy tar efter sin far både typmässigt och temperamentsmässigt. :love:

Först ut Poppy.
P1060101.jpg
 
Visa bifogad fil 57608
Igår köpte jag denna dvärgteddyhona på 1,5 år som ska få bidra med ungar här hemma.

Sjukt söt är hon!

Hon är verkligen helt galet söt! :love:

Hon ser nästan ut som om hon skulle kunna vara en unge till ett par av mina gamla älsklingar, om de hade fått en kull innan hanen kastrerades. Hon påminner mig om bägge 2 på en gång i alla fall!

Kaninen med stort K, underbara älskade bästa Snuffan:
560


Och hennes fina kille Tuss:
images
 
Snapchat-1389631696.jpg
Lilla sambon har fått trycksår på tassarna :( jag visste inte att rexar var mer benägna att få det, men det är utegångsförbud för honom tills det ger med sig. Ordentligt med halm, även lagt in mjuka handdukar han gärna bäddar åt sig på och smörjer flera gånger om dagen med fet salva. Det är riktigt trist hemma med honom inspärrad.
 
Har troligtvis fått in RHD (kaningulsot) bland mina två kaniner. En av dem dog sent igår kväll. Dödsförloppet var som det vid RHD. Så nu inväntar jag och ser om den andra kaninen kommer klara sig :cry:

Åh nej, vad hemskt! Håller tummarna för att det är något annat och att den andra kaninen klarar sig ❤️
 
Vilka otacksamma niner. När man byggt en stoooor utebur på 16 kvm och i stället för att utnyttja ytan så sitter hela fjanthögen i den ynka kvadratmeter som lilla våningsburen ger och trängs. Knäpprötter!🐇🐇🐇 Fattar inte hur det kan vara lagligt att förvara kaniner i dessa burar som säljs i djuraffären.
20210529_181645_capture.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp