Kaninungar att sälja till höst/vinter?

Trulsan

Trådstartare
Fick hem två kaniner i tisdags och efter en halv dag misstänkte jag att den ena var dräktig och hon fick i förmiddags 6st ungar. Vilket vi inte riktigt hade räknat med.
Jag vill ha kvar allihopa tills de blir så stora att de går att sälja. Men min fundering är hur lätt är det att bli av med kaninungar på hösten/vintern?
 
Sv: Kaninungar att sälja till höst/vinter?

Svårt att säga, då det kan variera enormt. Saker som vart i landet man bor, vad det är för ras, färg/teckning etc påverkar. Tillgång och efterfrågan helt enkelt. :) Våren/sommaren brukar ju vara enklaste årstiden att sälja, vintern brukar vara lite svårare men inte omöjligt.
 
Sv: Kaninungar att sälja till höst/vinter?

Håller fullständigt med och vilken härstamning, precis som med alla andra djur samt vilket pris du begär för dem. :cool:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 973
Senast: Lhas
·
Hästhantering Jag fick hem min unghingst i nov 21, hyrde in honom 2 mil bort hos en kompis som också hade unghingst. Han stod där till i höstas då han...
Svar
1
· Visningar
1 044
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 408
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp