Kaninungar..När??

Oliwen

Trådstartare
När brukar kaniner oftast föda sina ungar? Min lilla tjej har fått en kull på 2 små förut och då fick hon dom på kvällssidan när vi inte var hemma. Nu ska hon ha bebisar igen,har gått 31 dagar idag:crazy: När har era kaniner fått sina ungar???

Sv: Kaninungar..När??

Jag tror att kaniner kan få ungar både lite tidigare och senare än beräknat. Är du helt säker på att hon är dräktig?

Är helt 100 på de!! Hon är tjock som en tunna och så känner man när dom sparkar:laugh:

okej:) kul

Men jag tror att de lär komma lite senare isf. Och den första tiden ligger de ju ingömda i halm så du får kanske kolla varje dag om det har blivit ngt.

vissa honor kan gå upp till 35 dagar. Oftast är det så att är kullen stor så föds dom lite tidigare och tvärtom, den här kullen kanske är liten?! Lycka till :)

Liknande trådar

Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
734
Senast: Lyan
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Bison
·
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
905
Senast: Lingon
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 133
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka