Bukefalos 28 år!

Kaninungar

Sv: Kaninungar

Zuzzi skrev:
Honan ska helst inte vara över 1 år p.g.a hennes bäcken då är färdigvuxet och hårt som leder till att passagen för ungarna bli trång... har man otur så fastnar ungarna.

QUOTE]

Ahaa, visste jag inte. Men har hört att honan helst inte ska vara över 3 år. Kan man para henne så fort hon blir könsmogen? (Bara nyfiken, är inte ens kaninägare, men har varit:P)
 
Sv: Kaninungar

Hmm, läste du inte svaren du fick? Alla eventuella "fel" på kaninungarna syns ju inte direkt. (Läs tidigare inlägg för exempel) Hoppas du inte har dem tillsammans nu eller att du låtit kastrera hanen..
 
Sv: Kaninungar

Jo, jag läste. Och då hade jag honan och hanen skillt, men jag hittade ändå kaninungar i boet (honan hade säkert redan blivit dräktig när jag flyttade de). Ännu har jag de skillt, så de kan inte få mer ungar.
 
Sv: Kaninungar

Det är ju tyvärr inte bara fysiska fel som kan uppstå. Det är inte roligt att sälja djur som man sen får höra att de är helt galna eller folkilskna. Har sett en kanin som var helsyskon parning, kan bara säga det att jag skulle aldrig frivilligt lyfta den. Även en kanin kan göra rejäla skedor på en hand, tro mej jag har sett det. Det är ju oftast barn som får dessa djuren......
 
Sv: Kaninungar

men om en kanin beter sig på de viset så ska man inte ha kvar den heller.
 

Liknande trådar

Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
614
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 078
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: fejt
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 562
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp