Bukefalos 28 år!

Kaninungar

C

Calenfiriel

Funderar på att avla på min hermelinhona, har hittat en ljuvlig liten hermelinpappa i så fall. :)

Men...vad tror ni om chanserna att få ungarna sålda i slutet av sommaren/början av hösten?
Någon här som är intresserad till exempel?


Dessutom behöver jag svar på var jag bör ha honan. Hon bor just nu ihop med sin mamma och en kastrerad hankanin, de är mycket bra kompisar, och dessutom finns det tillgång till två burar (en på marken i direkt anslutning till hagen, och en med en ramp ner till hagen), så hon har alltid någonstans att vara ensam.
Men om hon bygger boet i de andras favoritbur? Och hennes humör, tänk om hon blir skadad om hon muckar gräl?
Är det bäst att isolera honan i en av burarna (den på marken i så fall så hon har tillgång till gräs och annat uteliv)? Det känns änna som om det är bäst...
 
Sv: Kaninungar

Är nog inte alltid så lätt att få kaninungar sålda kanske. Men finns det ingen djuraffär i närheten som kan ta imot dem om du inte får dem sålda då?
Jag skulle nog låta kaninhonan och ungarna vara i en egen bur, man vet aldrig hur de andra kaninerna reagerar när det bli bebisar..
Lycka till med dina ev. kaninungar!
 
Sv: Kaninungar

Men...vad tror ni om chanserna att få ungarna sålda i slutet av sommaren/början av hösten?
Någon här som är intresserad till exempel?

Det kan vara svårt att få dom sålda! I slutet av sommaren/hösten brukar det vara som trögast. Bästa tiden är så tidigt som möjligt på sommaren, iaf här.

Men om hon bygger boet i de andras favoritbur? Och hennes humör, tänk om hon blir skadad om hon muckar gräl?
Är det bäst att isolera honan i en av burarna (den på marken i så fall så hon har tillgång till gräs och annat uteliv)? Det känns änna som om det är bäst

Honan ska nog få vara ifred!
 

Liknande trådar

Däggdjur Vi ska snart flytta och jag vill gärna ha min kanin ute året runt i en kaninhage där han får skutta mer, som det är idag så känns det...
Svar
14
· Visningar
3 886
Senast: Jenka
·
Träning Liite missvisande rubrik men den bästa jag kunde åstadkomma. Såhär är det: Jag har stall med tre boxar. I en annan byggnad finns...
Svar
4
· Visningar
1 097
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp