Kaninuppfödare i Skåne

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare _Lizzie_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 3 733
L

_Lizzie_

Hejsan!

Någon här som vet någon bra uppfödare av Hermelinkaniner i Skåne? De flesta verkar inte få några kullar nu på vintern, utan först till sommaren... Hrmm

Sv: Kaninuppfödare i Skåne

jag vet en uppfödare som bor i anderslöv tror jag det var. men ingen uppfödare får kaniner i vinder, dels för att ungarna kan dö av köld och dels för att det är riktigt svårt att få sålt ungar i vinter.

Jag föder upp dvärgvädurar och har gjort det i snart 2 år och dom är en av den populäraste sortens ras, men jag har haft ganska svårt att få sålt ungar, och hermeliner är inte så jätte populära och då tror jag inte en uppfödare tar ungar på sin hona då det r som svårast att få sålt dom.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
721
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
1 127
Senast: DarkInNight
·
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 074
Senast: gullviva
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 081
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka