Kanske inte bara för oss som tävlar...

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare marija
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 177
M

marija

Vi har haft inbrott i vår hästlastbil, de stal förstås GPS och skärmen till videoövervakningen i hästdelen, först trodde vi det var det enda de stal men i söndags var det dags att åka och tävla och då fanns inte pärmen med alla hästpapper i där den alltid ligger i lastbilen.
Kan ju tala om att det är ett jätteroligt :mad: jobb att fixa nya licenser, vacc intyg, mätintyg, pass osv.
Vill varmt rekommendera att man inte som jag har för tävling "onödiga papper" i tävlingsmappen och dessutom spara kopior gärna dubbla på allt, bäst hade förstås varit att inte haft pärmen i lastbilen, men den är så lätt att glömma och så smidig att alltid ha på sin plats i bilen.
Det som ändå är lite "roligt" i allt detta tragiska är ju om tjuven hade tänkt att ha dessa papper till andra hästar för att kunna sälja dem så är det väl inte så lätt att sälja 2 ponnyer födda 1988.:devil:

förbannad, besviken
Marija

Sv: Kanske inte bara för oss som tävlar...

snart tar de pållarna också, de har alla papper

(fast ägarbevis kanske blir lite jobbigt men i alla fall)

HÅLL ALLT LÅST MED DUBBLA LÅS!!!

snart tar de pållarna också, de har alla papper

(fast ägarbevis kanske blir lite jobbigt men i alla fall)

HÅLL ALLT LÅST MED DUBBLA LÅS!!!

Det där lugnade nog TS;)

Riktigt tråkigt när sånt händer, men förvarar inte såna papper i bilen där det är rätt så lätt att göra inbrott. Men man undrar ju vad tjuvarna ska göra med papprena...

Dessa oärliga personer har nog fått upp ögonen för hästtävlingar, vi har i Halmstad vid ett flertal tillfällen haft inbrott i bilar under pågående tävling. Många lämnar handväska, videokamera mm i bilen när man är igång och vips, klipper tjuvarna sidorutan och tar det de vill ha! För ett par år sedan var det tom en mamma som låg och sov i bilen då någon tog videokameran som låg i sätet bredvid:eek: Så lämna inget av värde i bilen när ni är på tävling!!! Tråkigt och jobbigt att bli av med alla papper!

Vi hade för ett antal år sedan inbrott på kontoret på ridskolan. Det tjuvarna hade pysslat med var att sprida ut ALLA vaccinationsintyg på ALLA ridskolans hästar, ta registreringsbevis (på den tiden fanns inte passen) på flera av de "finare" ponnyerna/hästarna och mätintygen för ponnyerna som hade dessa.

Fy s*t*n vad det fanns att styra upp sen... :mad:

Hoppas att det löser sig fort för dig! Vi har inte fått ordning på alla papper än (och det har hände för snart 6 år sedan. *muttrar något om att de är sega på ASRP* ;)

Har precis skickat in och ska få de nya licenserna, mätintygen hade jag jättetur att de lyckades få fram, ponnyerna är ju så gamla så de fick leta bra länge men som sagt det har löst sig.
Den ena ponnyn har ingen vacc. historik på kliniken här för hon köptes för 6 månader sedan utan det måste jag söka hos veterinär 40 mil härifrån, vilket är mindre roligt.
Sedan är det passen - upptaget hela tiden, har prövat att faxa - får se om de svarar på det
marija

Åh! Va arg jag blir!:mad: J*vla idioter!!

gud så tråkigt!! brukar som ni andra ha papperna i en tävlinngsmapp i väska som står i mitt rum....:p säkert förvarat!!:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka