Kanske kan hjälpa att blogga/skriva?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så hjärtskärande situation :cry: det låter dock vettigt att ha någon form av ventil för att skriva av sig :heart
Ja, jaghoppas det. Har försökt att träffa en diakonissa, men våra tider skär sig hela tiden. Och det är inte lätt att uttrycka sig på begäran. Är inte tankarna där, är det svårt att få fram dem.
 
Det gör mig ont att höra, kram!

Finns det inte t ex företagshälsovård eller kurator på sjukhuset som kan ge dig stöd?
 
Det gör mig ont att höra, kram!

Finns det inte t ex företagshälsovård eller kurator på sjukhuset som kan ge dig stöd?

Har testat ASIHs kurator, men hen är "not my cup of tea"... Sååååå långsaaaaaammmmm...
Min arbetsgivare, kommun, har ingen företagshälsovård :(
 
Vet ni något om prognos? Risk för spridning? Hur går det för barnen?
Prognosen suger bäver, cancern var redan spridd när den upptäcktes. Men med gifterna växer den ännu inte iaf... Men han pallar inte med gifterna... Barnen lever mer i nuet, vissa dar mår han bättre, andra sämre, så barnen förhåller sig mer på dagsnivå.
 
Prognosen suger bäver, cancern var redan spridd när den upptäcktes. Men med gifterna växer den ännu inte iaf... Men han pallar inte med gifterna... Barnen lever mer i nuet, vissa dar mår han bättre, andra sämre, så barnen förhåller sig mer på dagsnivå.
:rage:
Jag hade tur, än så länge, på mig upptäcktes det tidigt av en slump.
 
Jag har så svårt att förhålla mig till allt. Han kan få riktiga martyr-drag, som bara gör mig förbannad :( det är så svårt när tiden bara är lånad :cry:
 
Kan du få samtal via onkologen? När pappa var dålig och inlagd fick vi gå i en samtalsgrupp där. Var även anhöriga till nån med ASIH med.

Har han nån att prata med?

Beklagar situationen ni är i :heart.

Han vill inte prata med någon. Jag vet inte vad jag vill :( När jag har lyckats träffat diakonissan blir det halvhjärtat... Jag behöver hjälp när tankarna dyker upp, och det är inte på arbetstid... :(

Jag vill verkligen inte beskylla någon! Kanske påvisa hur svårt det är?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade en skicklig terapeut tyckte jag som jag litade på. Men hon pushade väldigt hårt. Och jag pushade mig själv för jag ville klara...
Svar
0
· Visningar
562
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
2 595
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 277
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 000
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp