Bukefalos 28 år!

Kantareller 2016

På förekommen anledning: Hur gör man när man hittar kantareller (eller annan smaskig svamp) när man är ute och rider?? :angel:

Sist löste jag det med att sno en plastpåse hemma hos tränaren och plocka på hemvägen. Hästen brydde sig inte om att jag red hem med en påse i handen, men det funkar ju bara för skritt-turer.
 
På förekommen anledning: Hur gör man när man hittar kantareller (eller annan smaskig svamp) när man är ute och rider?? :angel:

Sist löste jag det med att sno en plastpåse hemma hos tränaren och plocka på hemvägen. Hästen brydde sig inte om att jag red hem med en påse i handen, men det funkar ju bara för skritt-turer.
Jag kör också med plastpåse :D det kan man gott ha när man travar och galopperar också även om det inte är optimalt :angel:
(Förr kunde jag lämna min kära Kamel att beta i blåbärsriset medan jag plockade men nu försvinner han på egna äventyr om jag gör så O_o)
Men en liten ryggsäck kanske kan fungera om du inte vill rida med påse? :)
 
Jag kör också med plastpåse :D det kan man gott ha när man travar och galopperar också även om det inte är optimalt :angel:
(Förr kunde jag lämna min kära Kamel att beta i blåbärsriset medan jag plockade men nu försvinner han på egna äventyr om jag gör så O_o)
Men en liten ryggsäck kanske kan fungera om du inte vill rida med påse? :)

Man måste komma ihåg att ta med den där jämrans påsen också. Funderar på om man kan knyta den i förbygeln.

Jag kan nog släppa min när jag plockar, men med tanke på hur mina skavsår av stövlarna ser ut sedan jag gick några hundra meter häromdagen är det kanske dumt...
 
Man måste komma ihåg att ta med den där jämrans påsen också. Funderar på om man kan knyta den i förbygeln.

Jag kan nog släppa min när jag plockar, men med tanke på hur mina skavsår av stövlarna ser ut sedan jag gick några hundra meter häromdagen är det kanske dumt...
Sant! Vet inte hur många gånger jag har kommit hem med tröjan fullastad med svamp :p
Men det är ju en lysande idé, knyt fast flera stycken vetja :up:
 
Liten kortis i skogen i lördags innan släktkalaset..Mumsade massa blåbär med. Sjukt goda och oootroliga mängder..
13680917_1171700596184791_2783097414213039596_n.jpg


Det där med att plocka från häst e jobbigt när dom är 170 och jag själv vig som ett kylskåp..Illa..
 
Liten kortis i skogen i lördags innan släktkalaset..Mumsade massa blåbär med. Sjukt goda och oootroliga mängder..
13680917_1171700596184791_2783097414213039596_n.jpg


Det där med att plocka från häst e jobbigt när dom är 170 och jag själv vig som ett kylskåp..Illa..

Min är bara 158, men jag kommer inte upp ändå. :mad:

HUR fick du hem allt det där?
 
Förresten..ingen som har kantarellsök på hund. Förstår inte varför jag inte lär in det på jaktlabben. Verkar rätt häftigt...
 
På förekommen anledning: Hur gör man när man hittar kantareller (eller annan smaskig svamp) när man är ute och rider?? :angel:

Sist löste jag det med att sno en plastpåse hemma hos tränaren och plocka på hemvägen. Hästen brydde sig inte om att jag red hem med en påse i handen, men det funkar ju bara för skritt-turer.

Klövjeväskor :D
 
13691039_10153830928636819_5424382456841042002_o.jpg


Totalt 10 min tog det att plocka detta. 5 minuters gångväg fram och tillbaks 5 min plockning.
Bra när man vet vart det växer (ena hagen) och det får vara iferd för tahiländarna och resterande av Skaraborgs semesterfirare som springer i skogarna och skrämmer livet ur hästarna när man ska rida :D
 

Liknande trådar

Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 845
Senast: startpompe
·
Kropp & Själ Någon som har erfarenhet av det? Har provat lite olika p medel nu för att bli mensfri och ingenting fungerar. Nu senast fick jag p...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 451
Senast: Bulldoozer
·
Juridik & Ekonomi Spinner vidare i egen tråd ang. privat väg och vägföreningar Vi är 4 hushåll på vår väg. Eftersom vi har hyrt ut möblerat rum och bor...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Börja rida
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp