Bukefalos 28 år!

kantareller

Mitt i renset (3dje LPn) noterar jag hur otroligt stabbiga kantarellerna är. Det är mycket 'kött' på de här.
 
I en liten by utanför Katrineholm. Marmorbyn. Du är välkommen (tja det är ju alla bukefalister såklart):)
Du är ganska precis 2h bort. Allra senast åker jag förbi ett tag innan 19/7, då jag ska på en galen fest söderut. Men förmodligen blir det tidigare, då 2h är en lagom dagstur för sommarutflykt.
Jag hör av mig två dar innan, och checkar läget,
 
Du är ganska precis 2h bort. Allra senast åker jag förbi ett tag innan 19/7, då jag ska på en galen fest söderut. Men förmodligen blir det tidigare, då 2h är en lagom dagstur för sommarutflykt.
Jag hör av mig två dar innan, och checkar läget,

Går hur bra som helst. Välkommen. :up:
 
Jag frös in bitar utan att förvälla förra året, gick alldeles utmärkt. Bara att tillaga direkt från frysen.
 
Sist jag plockade trattkantareller, stekte och la på smörgås :dskrämde hela buke upp mig och uppmande mig i kör att ringa giftcentralen :eek:
 
Sist jag plockade trattkantareller, stekte och la på smörgås :dskrämde hela buke upp mig och uppmande mig i kör att ringa giftcentralen :eek:

Trattisar går väl ändå inte att missa vad det är?!

Jag plockar kantareller, trattisar, Karl-Johan svamp och taggsvamp, alla de vet jag hur jag känner igen.
 
Trattisar går väl ändå inte att missa vad det är?!

Jag plockar kantareller, trattisar, Karl-Johan svamp och taggsvamp, alla de vet jag hur jag känner igen.
Lägg till de galet goda gul och svart trumpetsvamp!
Blek taggsvamp är världens mest underskattade svamp, är som vegetariska fläskkotletter när man steker dem tillsammans med riktiga sådana!
 
Lägg till de galet goda gul och svart trumpetsvamp!
Blek taggsvamp är världens mest underskattade svamp, är som vegetariska fläskkotletter när man steker dem tillsammans med riktiga sådana!

Fast taggsvampen måste man steka hårt med ordentligt med smör, annars blir det inte gott. Jag har ju en viss fobi (hrm :o) för fett men där hade särbon rätt, de behöver det.
 
Passar på att slänga in en fråga här då: Hur länge håller kantareller (orensade, alltså inte förvällda eller tillagade på något sätt) i ett kylskåp?

Den lille satan jag har till bror fick en rejäl plastpåse med kantareller i typ fredags (säkert plockade en eller ett par dagar tidigare) som han bara slängde in i kylen och sedan gav vidare till mig i går. Går det att äta av dem nu - utan att råka ut för några otrevliga efterföljder? De luktar/ser ok ut.
 

Liknande trådar

Fordon Vad gör man? Tänker antingen tunna men fodrade vantar med skinn eller liknande för bra grepp i handen. Blir väldigt kall om händerna...
2
Svar
20
· Visningar
1 427
Senast: AraSlei
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 655
Senast: hundtant
·
  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 916
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp