Bukefalos 28 år!

kantareller

Ta med dom hit så får du låna mitt torkskåp utan extra kostnad :p
Här har det inte regnat på en typ tio da'r, så det som såg så bra ut för en vecka se'n, börjar nu se ut som de redan lånat ditt torkskåp utan extra kostnad. Hade hoppats på rejält regn under gårdagen, men nix. Man skulle kunna säga att växtperioden har stannat av.

Jag har dock plockat lite svamp, och har en del till dig i kylen. Det är ännu inte så mycket som du sett på bilden, men jag tror inte jag behöver skämmas. Torsdag förmiddag-lunch nånstans, blir det bra för leverans?
Eftersom jag och hunden ska vidare söderut, skulle en liten macka till kaffet sitta fint. Hunden blir glad för en morot. Vill du fjäska, ska den vara nyskalad.
 
Jag vill bara påminna er om att om man har stora mängder svamp så är konservering på burk bästa sättet att spara, för lång hållbarhet. Frysen är måhända bra då den fördröjer svampens åldrande, men det finns ändå en begränsad livslängd.
I konservburk är hållbarheten många år. Och det är skitenkelt att konservera!
Jah skrev en tråd om det förra eller möjligen förrförra sommaren, den går nog att hitta via sökfunktionen - hinner inte söka själv just nu.
 
Här har det inte regnat på en typ tio da'r, så det som såg så bra ut för en vecka se'n, börjar nu se ut som de redan lånat ditt torkskåp utan extra kostnad. Hade hoppats på rejält regn under gårdagen, men nix. Man skulle kunna säga att växtperioden har stannat av.

Jag har dock plockat lite svamp, och har en del till dig i kylen. Det är ännu inte så mycket som du sett på bilden, men jag tror inte jag behöver skämmas. Torsdag förmiddag-lunch nånstans, blir det bra för leverans?
Eftersom jag och hunden ska vidare söderut, skulle en liten macka till kaffet sitta fint. Hunden blir glad för en morot. Vill du fjäska, ska den vara nyskalad.
Låter bra skicka ett pm så får du adressen. :). Ska se med moroten, annars har jag ett hundben :)
 
Jag vill bara påminna er om att om man har stora mängder svamp så är konservering på burk bästa sättet att spara, för lång hållbarhet. Frysen är måhända bra då den fördröjer svampens åldrande, men det finns ändå en begränsad livslängd.
I konservburk är hållbarheten många år. Och det är skitenkelt att konservera!
Jah skrev en tråd om det förra eller möjligen förrförra sommaren, den går nog att hitta via sökfunktionen - hinner inte söka själv just nu.
Gäller bara att ha plats för burkar (önskar mig en bra matkällare!).
Har syltat något år, helt klart gott! Konserverat på annat sätt har jag inte gjort. Förväller och fryser in (tar ju liten plats) eller torkar trattisar, då håller dom många år!
 
Låter bra skicka ett pm så får du adressen. :). Ska se med moroten, annars har jag ett hundben :)
Nu väger påsen 1565 gram, så jag slipper skämmas.
Det jag plockat åt mig själv är bara 640, som ställts på spisen nu.
Men här behövs det verkligen regn nu, jag har plockat en del små som börjat degenerera tillbaks.

Ses imorrn.
 
Jag vill bara påminna er om att om man har stora mängder svamp så är konservering på burk bästa sättet att spara, för lång hållbarhet. Frysen är måhända bra då den fördröjer svampens åldrande, men det finns ändå en begränsad livslängd.
I konservburk är hållbarheten många år. Och det är skitenkelt att konservera!
Jah skrev en tråd om det förra eller möjligen förrförra sommaren, den går nog att hitta via sökfunktionen - hinner inte söka själv just nu.
Annars kan du ju reposta det du skrev. Jeffery kommer hit med för mycket för att jag ska orka äta allt på en gång.
;)
 
Strategiskt val av bostad, hälsar min hund. 100m till ett hundbad får fyra hundben av fem möjliga. :)

Tack för kaffet!

Tack för svampen ½ rensat :). Nu blir det en paus till kvällen så tar jag resten. Ska förvälla det mesta tänkte jag. Har ni vägarna förbi på returen så finns det kaffe och hundbadet flyttar inte på sig.
TACK goda vän för vänligheten :up:
 
Ps Jeffery, pussa hunden på nosen. Hon var väldigt väluppfostrad, en trevlig bekantskap, jättegullig.
Ha så kul i Skånelandet (låt bli att lägga dig till med dialekten :D). Hörs.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 573
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Monimaker
·
Hundhälsa Jag har nyligen höftledsröntgat Slyngeln. Jag fick titta rätt noga på röntgenbilderna tillsammans med veterinären på kliniken och hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 214
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp