Kaos på vägarna

Vad är det för "kaos" på väg in? Vilken del av landet?
Här har vi redan haft halka med flera bilar i diket, halkan verkar komma som en chock varje år för de som hamnar i diket.
Själv byter jag nog till vinterdäck i helgen, temperaturen på mornarna och kvällarna börjar bli så låg att sommardäcken inte är lika bra längre. Ska bara lokalisera domkraften på jobbet.
 
Vad är det för "kaos" på väg in? Vilken del av landet?
Här har vi redan haft halka med flera bilar i diket, halkan verkar komma som en chock varje år för de som hamnar i diket.
Själv byter jag nog till vinterdäck i helgen, temperaturen på mornarna och kvällarna börjar bli så låg att sommardäcken inte är lika bra längre. Ska bara lokalisera domkraften på jobbet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23817870.ab
 
Jaha, då blir det till att ta det lite lugnare i trafiken då. Går ju att köra även om man har sommardäck, får bara anpassa sig därefter, hur svårt kan det vara? :meh:
Ohyggligt svårt med tanke på att folk inte kan hålla sig på vägen ens när det är sol, torr asfalt och plusgrader. :crazy:

Själv har jag precis bytt, föredrar att kunna stanna och ha grepp även om andra kör som de hittat körkortet i flingpaketet. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
591
Senast: Rie
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 427
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp