• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare peace
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 377

peace

Trådstartare
Ja hjälp det är kaos i huvudet nu...Har börjat packa nu....Vad ska man ta med??...Jag flyttar in i ett hem där allt finns redan....Har redan sorterat bort jättemycket,men känner att jag nog skulle kunna plocka bort ännu mer!!...Flyttar ju ganska långt oxå,så allt ska helst rymmas i den största lastbilen man kan hyra och som man får köra på B-kort...Ni som gjort en liknande flytt,vad har ni tagit med er?....

Sv: Kaos

Ta med sånt du gärna vill ha kvar. Hemmet du flyttar till ska ju bli ditt med.
Så den du flyttar till får ju kompromissa lite med.
Det värsta som finns är att bo i nån annans hem, det ska ju kännas som hemma.
Hör med din blivande sambo vad han absolut inte vill byta ut och så :)

Jo en del saker vill jag ju inte skiljas från,men samtidigt känner jag att jag på någotvis vill typ "börja om"....Sambon kompromissar gärna så det är inga problem.....Känner liksom bara så,varför ta med elvisp,kaffekokare,serviser och sådant....när det redan finns.....Men man är lite kluven,ena dagen känner man si,och nästa så....??

några reflektioner...

En väninna flyttade ihop med en änkling. Även om han städat bort en del blev hemmet till slut ett mausoleum. Det var servisen hon köpt, tavlorna hon gillat, gardinerna och sängkläderna hon valt. Etc etc. Hon kände sig så kvävd att de till slut köpte ett annat hus.

För egen del flyttade jag från min man och lämnade i stort sett allt. Efter att tag upptäckte jag att jag saknade en hel massa saker som var bra men inte unika. Måttet med 13 dl som jag bakade med, pajformarna, tvåliters glaskannan. En del kunde jag byta tillbaka genom kohandel med dotter som fått med sig massor hemifrån :)

Fundra vad du använder ofta och vad du köpt för att du gillar det. Att ta med egna saker sätter ju din prägel på det gemensamma boendet.

Mannen och jag kollade lite vad vi hade dubbelt av och valde att behålla den personens saker som var i bäst skick. I övrigt försökte jag låta bli att vara för sentimental och slängde skoningslöst bort saker jag inte tvunget behövde och jag har inte saknat dem efteråt ;-)

När jag flyttade in till min sambo så hade jag med mig mina kläder i stort sett och två Ikea tavlor :p

Men jag hade flyttat hemifrån en väldigt kort tid innan vi träffades så jag hade inte så mycket saker iaf och även om sambon hade allt redan så har vi allt eftersom bytt ut nästan hela bohaget till sånt som är vårat.
Även om vi har behållt våra egna favoriter.

Jo men lite sådär tänker jag....man har ju sin favorit visp skål,tekopp och sådana saker....men för övrigt tänker jag försöka ta med så lite som möjligt....

Jo men lite sådär tänker jag....man har ju sin favorit visp skål,tekopp och sådana saker....men för övrigt tänker jag försöka ta med så lite som möjligt....

Jag tror det hänger ihop med vilken relation man har till sina saker också. Om jag jämför mig med exet så kunde han köpa tio skruvmejslar för att de var billiga. Större delen gick antingen sönder eller tappades bort. Plus att han svor över den dåliga kvalitén.
Jag å min sida köpte en enda och såg till att den var bra och vettig att använda.

Detta gick igen i det mesta vi hade. Jag hade mina utvalda saker som jag köpt för att jag ville ha dem. Han hade massor av sådant han köpt av den enda orsaken att de var billigt. Ett knivset tex som vi aldrig använde. Det låg i en fin portfölj och togs aldrig i bruk.

Jag vill ha med mig de saker jag valt och gillar. Han kunde gott ta vad som helst.

Han saknar troligen inte en enda av de saker han fortfarande ligger kvar i lådor i ett uthus. Jag kan sakna just precis den där pajformen som skulle varit så perfekt att använda just nu.

Exakt:D...Sen fick jag fram min jul låda med alla julsaker...Tänkte först...ja men den ska ju med.....men sen funderade jag lite och tänkte näää,det där passade på gården med exet,nu vill jag skapa nya minnen med nya mannen i mitt nya liv...Naturligtvis är det enstaka grejor som är förknippade med barnen,en del av det får följa med,resten läggs i var sin låda till grabbarna som dom nu själv får ta hand om...och spara...

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 275
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 550
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
953
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 523
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025