Bukefalos 28 år!

Kapson-hängare/hållare

psychogrrl

Trådstartare
Var kan man hitta en sådan? Alltså en sådan som sitter från de två yttre kapsonringarna och upp mellan öronen på hästen för att kapsonen inte ska åka ner över näsborrarna utan hållas uppe.

Jag behöver en sådan har jag märkt. Har en kapson av den här typen (annat märke dock så lite annorlunda, ring mellan övre nosdel/undre nosdel/nackstycke). Den spänner jag inte åt hårt runt nosen och den åker alltså neråt över nosen och pålle blir irriterad osv.

Jag måste alltså ha en hållare som håller nosdelen uppe på nosryggen. Gärna i naturfärg. Har sett en sådan i en av Bents böcker, men vet inte om de går att få tag på någonstans eller om det är att tillverka själv som gäller?
 
Ok, varför det?

Jag tycker då hästen blir mycket trevligare och nöjdare med den löst spänd (men utan att den "rutschar runt", mer än åker ned då).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min "gamling" är inte helt 100... I Vintras så fick han någon slags upphakning i ett bakben,jag var inte hemma då,men mannen var...
Svar
8
· Visningar
9 354
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Jag förvarnar er om att detta mest är en gnälltråd...:o Jag är så trött på att bo i stan med hund nu att jag inte alls känner mig...
2
Svar
22
· Visningar
3 802
Senast: escodobe
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: Constance
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 433
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp