Sv: Kapson

Jag har aldrig använt det.

Har tömkört min tvååring i grimman fram till nu, då vi har provat i bettet ett par ggr.

Sv: Kapson

Jag tycker kapsonen har varit ett bra hjälpmedel när jag började gå promenader ensam med min unghäst som skuttade runt en massa. Fick bra kontroll i den utan att behöva dra i munnen. Sedan tycker jag den är bra när man rider med hästen som handhäst, just för att repet sitter på ovansidan av nosen då.

Jag använder även det när jag började longera lite eftersom det blev en hel del bock och bus och då slipper man dra i munnen (träns) och grimma är ju det jag leder till o från hagen i, vill inte bråka och slita i den.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 910
Senast: Görel
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 486
Senast: skiesabove
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka